Ont

Jag har ont i hela kroppen...
Fötterna, ryggen, huvudet och u name it.
Jag har praktik på ett demensboende,
och denna helgen är det jobbhelg.

Igår slutade jag kl 20.00 och sen var det storhandling på City Gross...
B orkade inte laga middag, så efter en extratur på ICA,
fick jag köra och köpa skäpmat.
Pizza till dem och kebabtallrik till mig.
Klockan var rätt mycket innan man var hemma och kunde sätta sig vid bordet.

Dagens tur bestod av tiderna
11.00-21.00 med en halvtimmes rast,
eller 11.00-20.30, utan någon rast alls.

Jag valde det sistnämnda.
Mest för att jag ville vara solidarisk mot ordinarie personal,
som inte har utrymme att ta rast.

Kl. 20.30, satt jag i ett rätt djupt samtal med en som jobbar där.
Eller nja..
Kanske inte så mycket samtal,
som att hon behövde någon att prata av sig till
som lyssnade.
Då säger man inte "Hemskt intressant du, men nu slutar jag. Hej då."

Nu menar jag inte att hon var tråkig att lyssna på eller att det var jobbigt,
men klockan var närmare 21, när jag körde ut från parkeringen.
Då hade jag ringt B och fått besked på att det fortfarande saknades lite
i kylen, så jag körde och handlade igen.

Och för att knyta ihop historien....
t0tta är HELT slut i både kropp och knopp.
Så nu ska jag försöka varva ner och sova.
Ska jobba imorgon också, men har sovmorgon.

Glöm inte ställa tillbaka klockan inatt.
(Vilket passar detta hushållet utmärkt,
eftersom B ska upp 3.45 och jobba, så han får en timmes sovmorgon.)

Natti natti

Kommentarer
Postat av: ullisar

nänä inte krasslig nu igen? när får du må bra? och när får ni träffas när han jobbar så märkliga tider?



krams mestaste!

2009-10-25 @ 00:31:34
URL: http://ullrika.se
Postat av: Trollet

Hej Totta! Roligt att hitta gamla bekanta bloggar..bloggade ett år sedan som mumintrollet, men tog ju bort bloggen sen. Hur står det till med dig? Hoppas allt bra. Märkte att du skrivit alltid då och då till en blogg som hette Joelsunderbara, men han tycks ha försvunnit eller finns det en nyare blogg? Gillade den också :) Trevlig kväll!!

2009-10-27 @ 16:00:30
URL: http://trollet84.blogspot.com
Postat av: ullisar

tar mig friheten att svara Trollet: joels blogg finns kvar. inte i riktigt samma anda som förr, men ändock! du hittar den på http://joelsunderbara.blogg.se/

2009-10-29 @ 00:05:34
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0