Och snörvlet fortsätter...

B har fortfarande klarat sig, så vi får hoppas det håller i sig.
Men vi andra tre är fortfarande sjuka.
Min näsa har till råga på allt fått för sig att det här med luft är överflödigt.
Jag måste röra mig hela tiden, annars är det kört.
Dessutom går febern upp och ner hela tiden,
så medan jag väntar på att tabletten ska verka,
så undviker jag att vara stilla för att slippa frysa.
Kan inte lägga mig heller, förrän jag är trött så jag däckar.

Sonen kunde inte somna ikväll.
Det rev i halsen, han hostade hela tiden och det höll på att driva honom till vansinne...
Han provade att dricka, han provade halstabletter, han provade hostmedicin..
Inget hjälpte eller ens lindrade...
Till sist gav jag ungen en skål honung och en tesked.
Tror inte det tog två minuter innan han somnade
och han har vaknat en gång av hosta med det försvann direkt igen
med hjälp av honungen.

Nej, det är inte bra för tänderna, men det är det värt.
Är ju superjobbigt att inte kunna somna när man är skittrött.

En udda sak här... På både dottern och mig...
Ju högre feber vi har, desto kallare blir vi om våra händer.

*sniff*

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0