Som det kan gå..

Jahapp.. Det här var ju kanske inte riktigt vad jag hade planerat.
Var trött ikväll så jag la mig 18.30.
Och blev väckt 00.30 och kunde inte somna om.
Vilket ju kanske inte är så konstigt efter 6 timmars sömn.

Jag var på en anställningsintervju för 2 veckor sen.
På hemvården. De skulle höra av sig... Det gjorde de inte.
Så jag skrev och frågade, och fick svaret
"Tack, men inte just nu.. Kanske till sommaren."
Så var jag på rekryteringsträff på AF i tisdags.
Bland de tre intervjuande, satt samma kvinna som tackat nej.

Sen ringde de därifrån och frågade om jag kan börja gå bredvid på tisdag.
Hon hade ångrat sig. Märklig människa.

Lite svårt att låta bli att filosofera om varför.
Som jag ser det finns det två alternativ.
Antingen tyckte hon synd om mig, som fortfarande inte fått jobb,
eller så insåg hon att jag ju faktiskt har en hel del erfarenhet
och om inte hon tar mig, så gör någon annan det.

Jag lär aldrig få reda på vilket,
men nu är jag inte arbetslös längre i.a.f och det är ju det som är det viktiga.

Ska bli intressant att se om det är schema eller vik och vad lönen ligger på.

Kommentarer
Postat av: ullisar

Där ser man! Oavsett orsak är det ju bara att "tacka och ta emot"? Och göra ett bra jobb!



Krams!

2011-02-17 @ 23:53:48
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0