Ok. So I´m evil...

Med risk för att bli lynchad, så måste jag protestera.

Norge.

Jag har tonvis med sympati för drabbade och anhöriga,
och om jag hade kunnat uppfinna ett sätt att ta all den smärta
den där j-a psykopaten har orsakat och stoppa i den i honom,
både fysisk och psykisk, så hade jag med glädje gjort det....


MEN!!!!!

Måste alla katastrofer tjatas om tills man vill kräka?

Fenomenet är extremt utbrett över Facebook.
Säkert på andra ställen också,
men det är på FB jag huserar mest.

Och jag blir SÅ trött på det varenda gång.
Det hjälper ju INGEN... NÅGONSIN... ALLS!!!

Och jag har ju rätt svårt att tro att någon skulle ha missat vad som hänt.
Så det kan ju knappast vara i informationssyfte heller.

Ja, jag är en fruktansvärd människa.
Jag är inte i Oslo och städar.
Jag har inte åkt till Norge för att trösta anhöriga.
Jag har inte skänkt några pengar.

Men å andra sidan.

Jag har hjälpt mer än en förvirrad gamling som har irrat runt på stan, hem.

Jag har tagit hand om blödande människor på gatan
och skaffat ambulans till dem när ingen annan har "sett" dem.

Jag har skänkt pengar till hemlösa.

Jag har hyst en hemlös under mitt eget tak.

Och 5 dagar i veckan gör jag mitt yttersta för att kämpa mot tidsbrist,
för att ge gamla och sjuka ett värdigt liv,
och tar mig alltid tid till att behandla dem med respekt,
och försöker lysa upp deras tillvaro och ta en stund extra
till att bara prata med dem och se dem som individer.

Det kanske är något att ta i beaktande innan man blir förbannad
för att jag tycker det är irriterande och påfrestande att se
norska flaggor, ljus, tysta minuter och alla andra verningslösa aktioner
500 ggr i timmen på Facebook?

Kommentarer
Postat av: LilliMamma

Kan inget annat än att hålla med!!! Det är så fruktansvärt det som hänt men, varför älta om det i all evighet.Man får hoppas han får ett kännbart straff och ALDRIG nånsin kommer ut igen.

2011-08-14 @ 19:29:33
Postat av: Ullrika

Men nu är det borta!

2011-08-25 @ 22:08:22
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0