1:a

Eftersom jag inte ska fira jul alls här hemma i år,
så har jag döpt om denna dagen till
"Första chokladkalenderöppnaredagen"

Min son var väldigt noga med att godiskalendern skulle öppnas kl 00.01

Förutom ungarnas ljusstake, så kommer jag inte pynta i år.
Sparar energin till nyårsafton när alla ljusen ska tändas.
Lär krävas lite energi om man säger så *S*

Lite störigt.. Har försökt skriva bloggen ett par ggr tidigare idag,
men min uppkoppling bråkar. Kan bero på blåsten.
Hade skrivit ett helt inlägg tidigare ikväll
men när jag skulle spara.. *poff* Borta.. Tack för det Televerket.
Så nu har klockan hunnit in på "Andra chokladkalenderöppnaredagen" *hämtar andan*

Fast egentligen är det en tvättdag. Fick sticka ner och kolla
hur dags jag ska tvätta imorgon.. Är inte kul när man missar
sina tvättider. Inte alls kul.

Blev erbjuden att fira jul i Klippan av en gammal vän.
Kommer andra gamla vänner från Eslöv dit också.
Kan bli trevligt. Han har redan klätt granen *S*
En svart gran med silverglitter och silverkulor.

Men det är 23 dagar kvar.. Det är över 3 veckor...
Det kan hända MASSOR på 3 veckor.

Jag hade gärna jobbat på julafton.. Älskar att jobba kväll/natt
på jul, nyårs och midsommarafton.. Det blir en speciell känsla.
Men det är klart.. Jag hade gärna jobbat annars också...

Men nu till något heeelt annat... Idol.
Som jag sa.. Det måste finnas KÄNSLA..
Det kan vara hur vacker sång som helst,
men om inte känslan är där, så är det inget skit att lyssna på.

Jag har ju lyssnat på en massa versioner av "Hallelujah"
och lustigt nog, är Amandas version, den första jag gillar
förutom originalet med Cohen. Så naturligtvis...


Enjoy



Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0