Åhå

Det är nåt visst med nyårsafton ändå.
Och jag menar inte smällarna, maten eller ens att det blir ett nytt år.
Jag vet egentligen inte riktigt VAD det är, men nåt magiskt är det.

Har inte bara ETT, utan TVÅ nyduschade barn här.
Dottern brukar ta ett bad, så det är väl inget märkligt i.o.f.s.
Men SONEN studsade in i duschen så fort han vaknade.
Innan jag knappt fått upp ögonen ens.
Så nu har jag två blom-doftande kottar.

Det är kanske smällarna och raketerna som är magiska?
Julklappar får inte en enda av dagens ungar att vara snäll.
De VET att de får julklappar.

Kanske beroende på att de är inköpta individuellt.
Får inte ungen klappen, så får INGEN den.

Raketer däremot.
Är man inte snäll, får man inte smälla.
Och raketer är INTE individuella.
Mamma eller pappa kan smälla varenda en själv, om det ska vara så.

Nu har jag druckit kaffe..
Nu ligger den där chokladasken jääääääkligt risigt till.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Åååå så gott de luktar, känner det ända hit hihi, men den där chokladen var väl till mej??? hum... inte det nä, ok mumsa på ni o ha en alldeles supertrevlig kväll!
Gott Nytt År o Kram till er!!!

2007-12-31 @ 13:22:44

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0