Håhåjaja och lite Lucia

Jag bara sov bort hela onsdagen..
Tja, kan ju kvitta egentligen. Den brukar ju försvinna ändå.

Min dotter har namnsdag idag.
Hon heter Lucia i andranamn =)

Det var meningen att hon skulle heta Lucia i förnamn,
men det var så många i släkterna (min och exets)
som protesterade, så jag gav mig.
Tog ett tag att vänja sig vid att hon INTE hette det.
Men det slutade ju bra ändå..
Nu flaggar de på hennes namnsdag istället
(Nej, hon heter INTE "Kung Karl Gustav") *S*

På tal om Lucia.. Jag älskar lussekatter och pepparkakor.
Det är en av de saker som suger mest med att vara glutenintolerant.
Aldrig mer lussekatter och aldrig mer pepparkakor.
Kan tala om att pepparkakor, bakade på potatismjöl,
INTE är samma sak som vanliga med vetemjöl.


image98
image97

Hade dessutom året innan jag blev sjuk,
fått upp ögonen för italiensk fruktkaka.
Panettone
image99
Löjligt gott

Tja, jag antar att det är nu det är läge att vara tacksam
över att man inte är nån jul-människa ändå.
Och hade jag haft ett jobb, hade det antagligen inneburit julbord.

Kan tala om att det INTE var någon höjdare att sitta
i fjol och titta på när alla andra satt och åt lussekatter.
Visserligen sa jag ifrån tre ggr innan, till chefen,
för att han skulle tänka på att jag och den andra
på stället med glutenintolerans också fick, men vad är "lyssna" för något?

Men å andra sidan fick jag ingen present när jag slutade där,
som alla andra har fått heller... Jaja..

/Bara jag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du vara med och bloggtävla?
Du har chans att vinna en Ipod nano samt mp4-spelare och biobiljetter.
http://sjukdom.blogg.se/1197118686_jultvling_vinn_ipod_n.html

2007-12-13 @ 03:55:09

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0