Här kommer lille Ludde håhåjaja

Sitter här och ska skriva ett inlägg. image43


Fundera på att få receptet på fläskfilé av mamma.
Och på tal om mat,
kan jag tala om att kycklingen och riset blev kanon.
Med chokladpudding till efterrätt. image122

Mysa åt tanken på att låna Yuki några dagar. image42

 Skälla på min bror för kommentarer om bebisar i t0ttas mage. image54


Fundera på om där finns någon annan passande
bild med Pon & Zi, man kan lägga in.
image121

Och tala om det mycket irriterande internet-avbrottet image53
jag har haft halva kvällen, vilket fick pojkarna att fly fältet
och sova hemma hos kompisen istället.


Och mitt i allt ihop, måste jag avbryta för att läsa varannan sida i boken image115
"Ludde som cirkushund" som min dotter inte orkar läsa helt själv.

DET!! Folket.. Det kan man kalla simultankapacitet. image77

Och på tal om skeptiska barn.
Min son trodde inte på att mamma kunde engelska ordentligt.

Hans något förvirrade mamma satt och pratade med TV:n och sonen undrade...

"Mamma?!?, Förstår du vad de säger??
Det var ett barnprogram på engelska,
den brittiska sorten, inte den amerikanska.

Och eftersom jag inte tittade på på TV:n
utan bara pratade med den, så undrade han.

Det hjälpte inte alls att jag försäkrade att jag förstod vad de sa.
Nänänänä.  image55

"Mamma, jag tror dig inte.
Jag vill se dig översätta vad de säger utan att du tittar på TV:n,
och så ska jag kolla på texten så det är rätt".


t0tta har numera en son som är djupt imponerad av hennes engelskakunskaper. Hehe

Och nu ska mamma t0tta släppa datorn och läsa om "Ludde orädd" för dottern.

Håhåjaja... *nynnar*


Ps. Om någon undrar hur, eller varför jag gör såna svängningar,
 på tal om det ena med det tredje så är det INTE alls omöjligt,
att det har med att göra att t0tta genomled en hel show,
med Hipp Hipp-gänget igår kväll på DVD....

...Vilket ju då ger oss ordet  "Apple" på rad tre.

image96

Kommentarer
Postat av: joel

hehehe, ni måste vara det. ÄLSKAR HIPP HIPP!!!

2007-12-30 @ 00:31:42
Postat av: joel

ja, annars hade jag inte vågat skriva det i bloggen hon hade dödat mig då :)

2007-12-30 @ 01:06:20
Postat av: joel

vadå sen, det är bara att lira förbi nu!!!! :)

2007-12-30 @ 11:18:57
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0