Hmm...

4 dagar och inte ens en liten lapp från soc...
Än mindre en ansökningsblankett.
Misstänker att hon håller den inne,
för att hon ska slippa jobb i mellandagarna..
Hade jag fått den i tid,
så hade hon ju blivit tvungen att göra sitt jobb
och så kan vi ju inte ha det...

Och för var dag som går utan att jag får hem lapparna,
dröjer det en dag extra innan jag får några pengar..

Men varför skulle de bry sig om det?
De sitter med sina familjer och öppnar julklappar,
äter julmat och myser på julafton.
Och myser med mat, godis och raketer på nyårsafton.
De skiter väl i att jag inte har några julklappar,
eller godis till mina barn
och att de får titta på när alla andra skjuter raketer.

Jag menar inte att det är synd om mig...
Men ibland blir man bara SÅ trött på myndigheter.

Sverige, Sverige foster?land. image108


Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0