Lördagsmiddag.

Det tog över en timme, innan jag ens började på kaffet jag hade lagat.
Plockade fram köttfärsen och började på att göra köttbullar istället.
Att göra köttbullar av 2½ kg köttfärs, tar sin lilla tid.
Tillverkade en löksås av skyn också. Den blev perfekt.

Skippade löken i köttbullarna, för dottern vill inte ha lök.
Däremot kryddade jag med bl.a ostindisk Curry.
Min son kom in i köket sniffande,
och frågade om han fick ta en färdig köttbulle.
Det fick han, så han tog en och gick iväg.

Men kom tillbaka rätt omgående
med stooora ögon och lyckligt leende.
Han ställde sig och vrålstirrade ner på de andra köttbullarna och sa:
"Det var den godaste köttbullen jag har ätit i hela mitt liv"

Den lille gullungen fick givetvis ta en till *S*

Passade på att koka potatis också,
så när det är dags för middag sen,
är det bara att tärna, krydda och steka.

Lite skumt det här med att laga mat..
Att laga mat till mig när jag är ensam, är visserligen nåt jag GÖR..
Men jag tycker det är sjukt tråkigt.
När jag har barnen däremot.
Då kan jag pyssla med maten i timmar.

Egentligen SKULLE jag kunna köpa ett kg Mor Annas äckliga köttbullar,
(som jag blir sjuk i magen av, trots att de är glutenfria)
som tar 5 minuter att steka
och det finns färdig potatis på burk
som också bara ta 5 minuter.
Och pulversås.

Men jag vet inte..
Det är något med att äta med sällskap,
som gör det värt att faktiskt lägga ner en j*a massa tid på maten.

Det är kul och man känner sig lite stolt när det blir perfekt.
T.o.m en så simpel sak som köttbullar och potatis.

Blablabla.


Kommentarer
Postat av: joel

samtidigt är det ju 200 gånger nyttigare och du blir ett utmärkt exempel för barnen. way to go :)

2007-12-16 @ 03:45:09
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0