Pro Ana, my ass

VARFÖR är det accepterat att små sinnessjuka miffon
ska få sprida sin j*a propaganda för sjukdomen självsvält?

Nu menar jag INTE de som inser att det är en sjukdom och behandlar det därefter.

Ni som har bilden av att t0tta ska vara en
fluffig, superglad, åsiktslös kramis, kan sluta läsa här.
The following aint gonna be pretty.

Ni får tycka att jag är en j*a häxa. Jag bryr mig inte.. SÖK HJÄLP för f*n.
Och nej, det är inte bara som det verkar. Jag ÄR arg.

Med vilken rätt yttrar jag mig?
Jag har en dotter på 8 år som kommer växa upp med den sjuka bilden av världen
som NI tvingar på henne.
Bl.a...
Och jag tycker det är fullständigt obegripligt att det ens är lagligt för er
att öppna käften i ämnet.

Man går in och läser på bloggar.
"Å det är så synd om mig, jag har ångest"
och i nästa sekund, stoppar de i sig Koffein som är ångestframkallande.

"Å det är så synd om mig, jag har en depression "
och i nästa sekund stoppar de i sig Efedrin som är depressionsframkallande.

LÄS BRUKSANVISNINGEN ERA SPÅN!!!
För jag får ju anta att kroppen inte ha använt ALLA hjärnceller
till att väga upp för näringsbristen??
(Japp, jag VET att det var elakt skrivet)

NEJ.. Era störda, oansvariga, omogna och sjuka individer.. Det är INTE synd om er..
Synd om er är det om ni SJÄLV hjälper till att bli friska..
Om ni SJÄLV tar lite jävla ansvar för era liv.

Annars är ni bara patetiska och inget annat.

Såg precis en fucking Pro-Ana-video.
"Starkast i rummet, är den som klarar låta bli att äta"
Jaså, verkligen..? Men då har jag en utmaning.

VÅGA MÅ BRA!!!

Se hur många sekunder ni klarar det, era jävla fegisar.

Och "Ana"?? Vad fan är det.. Det är en fucking sjukdom..
Sist jag kollade hette det "Anorexia eller Anorexi"
Inte nån jävla "Ana"
En sjukdom som är livshotande.
Och som faktiskt är ett PROBLEM för dem med hjärna.
Och som ni gör narr av, genom att försköna det och påstå att det är nåt bra.

Var inne och läste i en annan blogg...
Ååå, sen jag började med Efedrin har jag gått ner 4 kg..
Jag väger nu 47,5 och har bara 2 kg kvar till mitt delmål.
(Detta är alltså en vuxen kvinna.)

Åhh.. tyck synd om mig, jag har ångest *tugga Efedrin och Koffein*

Hon fortsätter...
"Jag hade ett bråk med min pojkvän och somnade utmattad i hans armar
(ja, det krävs väl bara en vindpust)..
Efter några timmar, vaknade jag glad och hungrig.
Vad är det för fel på mig?"
WOT??!!

Hon berättar dessutom att hon tvingat sig själv att äta en smörgås
hemma hos sin mamma, för hon orkar inte med gnället om att hon inte äter.

Nej, det är rätt.
Det är SÅÅÅÅÅ synd om dig för att du har en mamma som bryr sig
och som FATTAR att du är sjuk och har ett självdestruktivt beteende.

Och BTW.. Hur gammal sa du att du var?

Jag bara väntar på att det ska dyka upp små grupper av
"Pro-Shizo"
"Pro-Psyko"
Och Pro-varenda annan jävla psykisk SJUKDOM.

"Pro-Killer" låter väl coolt?

Och vi andra är inte ett dugg jävla bättre...
Sitter lugnt tillbakalutade och låter dem hållas.
För vi ska vara politiskt korrekta och får inte mobba de som redan mår dåligt.

Nä, men det är kanske på tiden att vi slutar vara så jävla svenska
och tar bladet från käften...

Om inget annat..
Tänk på de stackarna som lider av sjukdomen.
Tänk så jävla nedvärderade de måste känna sig,
när både vi och de som vägrar inse att de är sjuka, förskönar sjukdomen.
Och JO, det gör vi.. Genom att vara tysta och låta dem hållas.

Nu ska jag sluta käfta, men kom igen.
Låt våra döttrar och söner växa upp till FRISKA individer.
VISA att det INTE är ok att förköna en livshotande sjukdom.
Det är INTE ok att de mår dåligt 24/7 och sakta men säkert
tar livet av sig.

/ Anti Anorexia AKA Ana

Kommentarer
Postat av: Bror din :P

t0tta är sur idag/igår ? :)

Men jo jag håller med till 99% av vad du skrev...

1% för att du ÄR en fluffig glad kramis ;)

2007-12-17 @ 10:04:31
Postat av: joel

bra rytet

2007-12-17 @ 10:43:44
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0