Såja, vaken i nästan 21 timmar.

Då ska vi se om vi kan få till en normal natts sömn här.
Sånär som på ca en timme vid femtiden,
så har jag lyckats hålla mig vaken hela dagen.
Om det sen har lett till att jag är övertrött
eller att jag somnar som ett spädbarn, det lär ju visa sig rätt snart.

Förutom promenaden jag tog,
så fick jag faktiskt gjort en annan sak idag.

Tydligen om man vill ha ancistrusbebisar,
ska man göra ett delvattenbyte
och ersätta det gamla vattnet med KALLT vatten.
Tydligen är det något som triggar deras fortplantningsinstinkt.

Och några som definitivt inte behöver triggas, är kräftorna.
Var där inne och tittade idag..
Hela karet kryllar av små kräftbebisar på ca 3 mm... Helt underbara. image102

Och när jag ändå är inne på ämnet.
Det ser ut som om min ena Siamesiska algätare också simmar i väntans tider.
Men jag har ju lärt mig av mina misstag.
Man flyttar inte en gravid hona.

Synd bara att de bor i det stora karet,
för OM där kommer några bebisar, så lär de bli fiskmat omgående.
Enda trösten är att jag kommer aldrig hinna se dem,
och därmed aldrig få bekräftat att där faktiskt har varit bebisar.

Men det suger lite att inte kunna föreviga nånting.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
Jag MÅSTE ha en kamera.

Nu ska jag göra ett försök att ta mig in i drömmarnas värld.
Natti (hoppas jag)

/ Ms A Wake

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0