*UH* Jag är hopplös

Jag är skadad.. Fattar bara inte varför.. Eller vem som har gjort mig sån.
När det gäller det svenska språket. Slang och förkortningar är helt ok.
Det är t.o.m ok att hitta på egna ord om man bara är medveten om att de ÄR påhittade.
Så länge de som SKA vara rätt, ÄR RÄTT.. Jag tittar igenom det jag själv skriver,
MASSOR av gånger. Allt för att försöka upptäcka stavfel,
meningsbyggnadsfel.. Eller för all del... Särskrivning.

Det som förvånar mig mest är att jag under hela min
tid i grundskolan fick lära mig att jag ALDRIG kommer lära mig
att hantera det svenska språket och ännu mindre, ANDRA språk.

(Att min engelsk-lärarinna i gymnasiet,
formligen avskydde mig och
GÄRNA hade satt lägre betyg om hon hade kunnat,
men ÄNDÅ var tvingad att ge mig en 5:a,
vittnar ju kaaaaanske om att det inte riktigt stämmer)

Av den enkla anledningen att jag än idag, som 32-åring,
FORTFARANDE inte har den blekaste aning om vad f*n
"verb, substantiv, adjektiv, pronomen" och allt vad de heter, är.
Har INTE en susning.
Jag kan alltså varken svenska, eller formulera mig,
enligt mina gamla, kloka fröknar... *hrm*

I alla fall...

Har reagerat på detta tidigare,
men nu slog det mig som en knytnäve mitt i nyllet.

Finns inne på en massa ställen och på några av dem, skriver man dagbok.
På en sån sida, hade en som kallar sig "Skribenten" eller liknande,
skrivit en liten hälsning om att han tyckte min sida var underhållande
och trevlig att läsa. Har en människa ett sånt nick, får jag rätt
höga förväntningar på hans språkbruk, så jag fick ju
naturligtvis gå in för att läsa i hans dagbok.

I ett av inläggen hade han skrivit början på en historia
som han beskrev, som en "humoristisk novell" .
Jag läser och rätt som det är bara stannar jag.. Det gör ont i hela mig.
Jag läser  "Själv är hon en och sjuttio nio centimeter lång"

Jaha? Hur ska man tolka det? Hon är 1,79 cm? Det var inte långt. Under 2 cm..
Eller menar han kanske att hon är 1+ 70+ 9 cm? = 80cm?
Det enda han INTE kan mena är att hon är 179 cm lång eller 1,79 meter.
För det står där inte.

Jag läser vidare.... "förväxla henne med en manlig boudibilder."
t0tta - Ursäkta..? En VAD??

"Hon går mer ditt där för nöjes skull "
t0tta - Mitt??

"Hon är verkligen en krut gumma "
t0tta - *stön*

"som inte går undan för hackor "
t0tta - *sjunger* Hackorna demonstrerar, hackorna har fått nog....
(Melodi "Älgarna protesterar")

Jag slutar läsa.. Jag står inte ut...
Jag kan själv råka släppa ut ett stavfel, jag är INTE perfekt...
Men det han har låtit gå ut offentligt är en smärre katastrof enligt mig.
Att dessutom kalla sig för "skribent"...

Mmm, precis.. Och jag är mattegeni *host*

Kommentarer
Postat av: LYSSIE

Du är INTE hopplös sötnos! du har bara för mycket fritid.. hahah.. obesessing can't be good for that brain no no ... *pussa på pannan*

2007-12-04 @ 20:22:14

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0