Dumhet

Sov till 11 idag.. Sov som en sten.
Vaknade av telefonen.. Annars hade jag säkert sovit många timmar till..
Har fått kämpa som ett djur för att hålla mig vaken idag.

Min rubrik.. Kollade runt på ett community jag finns på.
Kom in på en killes sida och läste vad han skrivit.
Man får inte lägga upp andras texter och jag är inte intresserad av
att be om hans tillåtelse, så jag ändrar hans text utan att ta bort innehållet istället.

Han gillar inte människor som är lata och vill försörja sig på andras bekostnad. Ett bra exempel på sådana tycker han är de som är "sjukskrivna". "Jag är deprimerad", "jag förlorade min katt", "jag har gått in i väggen".. Han tycker "men herregud! Skaffa ett liv".. Han hjälper gärna till om någon mår dåligt av att ha förlorat sin patetiska katt, fortsätter han..
"men för helvete kom tillbaks till arbetslivet.. det tar inte 3 år att återhämta sig.. det är bara en katt, köp en annan så är poblemet löst. Tänk på de som förlorat en son eller dotter. Detta var ett exempel på en patetisk kvinna som var sjukskriven i 3 år pga depression för att hon hade förlorat en jävla katt. Förstår ni hur mycket hon har kostat svenska samhället?"

Vet inte riktigt vad jag ska säga.. Han har inte en aning....
Hur kan man gå ut och skriva såna påståenden om saker man
inte har ens en halv susning om???

Det fattar väl varenda människa
att om man är sjukskriven för depression i 3 år,
så inte fan är det över en katt? Eller??? 
(Nej, jag har nog för höga förhoppningar på människosläktet och deras förmåga att tänka själv)
Det ligger ju naturligtvis annat bakom,
även om kattens död, mycket väl kan ha varit den utlösande faktorn.

Lika smart som att slänga ur sig påståenden som
"Man kan inte bli beroende av cigaretter, det är bara att sluta"
eller, "Vadå född med hjärtfel? Det är bara att motionera regelbundet"
eller "Vadå hör röster? Det fattar väl vem som helst att de inte finns"
"Vadå 41 graders feber? Det är bara att ta en Alvedon...
Svimma? Nänä, det existerar inte.. Det är bara som du fejkar för att få stanna hemma från jobbet"
"Vadå brutit benet? På med gipset och ut och spring maraton.. Vad är det för gnäll?"

Vi har alla fördomar och ingen har koll på allt
men att öppet gå ut och skriva en sån här sak..
Vet att jag inte borde bry mig, men jag BLIR förbannad.

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0