MVG + G = G? Och IG i argumentationstektnik *suck*

Ok.. Hallå... Alltså.... Fick betygen hem idag... Jag fick G i truck.. G??!!??

Hade det varit NÅGON annan än han... Vem som helst..
Då hade jag överklagat och jag hade inte gett mig.
Men jag KAN inte gå över huvudet på någon jag tycker så mycket om..
Finns inte ens på kartan.. Går f*n inte.

Jag hade alla rätt på uppskrivningen..
Det kan inte vara något annat än MVG...
Och jag fick G på praktiken...

Men om jag är så katastrofal på att köra truck att
det drar ner ett MVG till ett G,
så har jag f*n inte på en truck att göra ALLS.
Då ska jag ha ett alarm på mig som tjuter, bara jag kommer i NÄRHETEN av en truck.

image16















Då får de sätta två betyg. Ett i teori och ett i praktik och så får jag ha MVG i teori och
så får de kugga mig i praktiken...
Då kan jag gå om den och få bättre på truck denna gången...
Jaja, jag hade inte fått truckkortet och hade inte kunnat jobba,
så det hade ju OCKSÅ sugit.
GAH!!

Nu är det ju inte så enkelt som det låter... Jag ringde och pratade med läraren..
Visst... Jag är teoretiker.. Inget snack..
Jag är inte duktig på att köra truck. Det säger jag inte emot.
Hade inte förväntat mig det efter en vecka, när jag aldrig har suttit på en truck förr, heller.
Hur gärna jag än skulle vilja vara Superwoman, så ÄR jag inte det.
Men det har jag aldrig utgett mig för att vara heller.

Han har också väldigt rätt i att om jag kommer med höga betyg till en arbetsgivare,
så förväntar han sig att jag ska klara mer på trucken, än jag gör.
Och att jag har MVG och VG i övriga ämnen, visar att jag ÄR teoretiker.

Men samtidigt, så kommer ju arbetsgivaren FRÅGA om jag har någon tidigare erfarenhet...
Under förutsättning att han nu INTE klarar läsa innantill i min CV
och ser att jag bara har jobbat inom vården innan.
Och att jag har nada truckkörning sen tidigare.

MEN ÄNDÅ!!! Bra betyg i övriga ämnen SKA inte tillåtas dra ner ett av betygen.
Och MVG+G är ÄNDÅ inte = G.

Som jag har skrivit i tidigare inlägg i bloggen.. Han är den jag kommer sakna
mest av alla... Som jag SAKNAR mest av alla...
(Jaja, men Ally  har jag ju kontakt med,    
så henne behöver jag ju inte sakna *S*)

Tycker så j-a mycket om denna människa.. FÖR mycket t.o.m...
Så att diskutera det med honom och säga emot honom.. INTE lätt..
Att argumentera med en människa som man tycker väldigt mycket om
OCH där man förstår hans argument, men ändå anser att de är fel..
Shit, jag kommer bli schizofren på detta.
F*N!!

Puss / Miss S Chizo

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0