Åter en nostalgitripp.

I torsdags var vi och köpte frukost på Burlöv Center.
När jag var liten, hette affären "OBS"...
Givetvis var där inget som såg likadant ut nu,
som när jag var liten...

Vi var rätt ofta på OBS och handlade och man hade sina rutiner där.
Jag ville alltid ha mjukglass när vi gick ut,
och i gången stod ett par djur i metall.
En fjärill och en myra... Stoooora djur..
Jag brukade klättra på fjärillen, mellan vingarna,
och rida på myran. Och det fanns inte en enda avdelning jag inte hade full koll på,
trots att affären var rätt stor.

Som sagt... Affären är omgjord, och har bytt namn..

Vi letade upp det vi skulle ha, betalde och gick ut och vad ser jag?

FJÄRILLEN OCH MYRAN...
t0tta fick genast tillbaka 27 år i tiden..
Nostalgrtripp DeLuxe... FY fAN va coolt.

Var ju tvungen att gå fram och kolla på dem...
Fast de måste ha väldigt effektiva städare på det stället,
för det var ju fasiken vad metalldjuren har krympt.

De var MYCKET större när jag var liten *S*

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

åå jag tycker om lite sånna där nostaligtripper..även om de ofta är annorlunda mot när man var liten..
som ett stoooort berg vi brukade klättra på...
nu ser de mer ut som en stor sten...skratt.
nu ska jag äta.
kram

2008-04-19 @ 14:21:41
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Rebecca

HAHA! Hon sa faktiskt så på kursen. När hundar slickar sej om munnen så sänder de ut en slags fredssignal. Men att ge dem en cocosboll efter att de har attackerat låter helt AVP. Jag håller med dej!

2008-04-19 @ 15:58:01
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Rebecca

Tro mej! Hon vet inte vad hon pratar om. Godis när den är dum(för att avleda) godis när den är duktig(som belöning)
Hundar är väl inte så smarta att de vet varför de får godis om de får det hela tiden?

2008-04-19 @ 16:12:17
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Rebecca

Du har rätt!
Nu ska jag gå o titta på plattången och se om håret blir rakt...

2008-04-19 @ 16:51:03
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Ja o det var just där på OBS som lilla totta gjorde mamma alldeles vettskrämd, du hade just börjat gå och du o jag skulle in o kolla lite, tittade på kläder till dej o tyckte du skulle prova, du satt i kundvagnen, jag ställde dej på golvet o vände mej om för att hitta rätt storlek på den söta klänningen o VIPS var du försvunnen. Jag blev helt panikslagen o söket överallt men ingen totta så till sist fick jag gå till informationen helt knäsvag , dom kallade i högtalarna o efter en stund kom en expedit med dej i famnen o i din famn hade du en STOR påse kanelbullar, jag blev så glad att tårarna bara sprutade, men nån påse med bullar blev det inte den gången. Till saken hör den att några veckor innan hade det försvunnit en liten pojke i Danmark, Basse hette han så man va ju minst sagt livrädd o fantiserade om det värsta, tyvärr hittades aldrig Basse vad jag vet.Och i år om han lever så fyller han också 33 år.

2008-04-19 @ 18:26:42
Postat av: svintoflickan

så du försökte inte pröva fjärilen.ler.
sov sött nu.
kram

2008-04-19 @ 22:08:30
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Har du fler foton av mina ängla barnbarn så sätt in dom.
Ha de krammmmm!!

2008-04-19 @ 22:18:19

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0