Spånerier och filosoferingar

B följde med mig igår.
Så nu har han träffat min bror,
mina två brorsdöttrar, min f.d svägerska,
hennes två systrar, varav en med dotter,
exsvägerskans mamma och styvpappa, med son.

Det var visningen hos brorsbarnens mormor,
jag klantade till.

Exsvägerskan som läser min blogg,
tyckte det var trevligt att få ett ansikte på B, äntligen *skratt*

Och jag fick en liten insikt i min framtid.
Alla vet ju att när man har varit tillsammans ett tag,
så träder vardagen in.
Har man fel, eller inte tillräckligt starka känslor
för varandra då, så tar det slut.

Igår när jag satt i svägerskans kök och hade B mitt emot mig,
så kom det över mig... Vetskapen om att om 20 år,
eller 30.. Så kommer det fortfarande hända att jag vaknar upp en morgon,
tittar på honom och bara är lycklig för att han finns.
Lycklig och kär, med 30 000 fjärillar i magen och sängen svävar på
fluffiga, rosa moln.

Jag har varit med om en del gånger att rädslan
har funnits att man ska vakna upp med sin partner,
årtionde ut och årtionde in och aldrig känna sig
nyförälskad eller kär. Och den rädslan kommer när man
VET att man inte har rätt känlor för sin partner,
men stannar kvar ändå av olika anledningar.
Man förnekar för sig själv att det är fel.

Ja, jag vet också att vad som helst kan hända med ett förhållande,
men det känns ÄNDÅ som jag äntligen har hittat precis,
exakt den killen som är rätt för mig.

Satingen vilken häftig känsla det är.


Har låten "Lollipop" med Mika i huvudet...
"Suck to hard on Your lollipop, oh love´s gonna get You down"

Hade denna siten varit barnspärrad, hade jag spunnit vidare på det där...
But it aint =)

Kommentarer
Postat av: ullrika

visst är det UNDERBART att känna att man "vet"! vet att det är sant. och på riktigt. och ärligt. och att även när tristessen är stor och grå och fyfan så är det sant och på riktigt och ärligt. och det är NI! om det är resten av livet eller ej kan man ju aldrig veta. det gäller att leva i nuet!

är så in i hoppsan glad för din skull t0tta!
puss!

2008-04-26 @ 16:48:33
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Ja jag vet att jag inte ska fråga här men du har ju aldrig msn öppen så jag bara undrade hur många maskiner du har sålt nu

2008-04-26 @ 16:59:49
Postat av: Rebecca

Fortsätt du med dina tankar om låten!
Vu 18 minus skulle aldrig läsa...
:P

Och ja, en fullkommligt logisk koppling!

2008-04-26 @ 17:59:45
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Annelie

Så skönt och härligt att du känner det helt rätt med din nya kille. Jag kan bli så arg och sur på min sambo. Jag kan få en tanke att han minsann kan dra å fanders. Men i ärlighetens namn skulle jag inte vilja vara
utan honom.
Ha en fin kväll!

2008-04-26 @ 20:30:22
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

ja nu är DU värd tjäna lite kosing.
ska sova nu...lite seg på att skriva...
men men.
kramis

2008-04-26 @ 22:35:10
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Hanna

Vi vill också få ett ansikte på B! :P du är mer hemlighetsfull än blondinbella. sådet så! moahaha

du är så såld på dina dammsugare nu det är så gulligt :) du är värsta experten.

2008-04-27 @ 04:14:57
URL: http://njorun.blogg.se
Postat av: Joel

äääh, skit i barnen SPINN VIDARE!!!

2008-04-27 @ 16:27:56
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: EgoElin

Skönt å ha hittat den rätteee..själv börjar jag tro att den rätte för mej inte finns..eller är jag bara på took för kräsen!

2008-04-27 @ 18:06:47
URL: http://egoelin.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0