TILLBAKA!!!!!

Nu är jag tillbaka från Malmö och utbildningen.
Trött, kinkig och fattigare än någonsin.

Onsdag, samling kl 13.
Demonstration, genomgång, demo. o.s.v...
Det vanliga hotellet var fullbokat, så det blev MOTELL istället.
Formule 1... Men så kul.. NOT...
Visserligen ett rum för 3 pers för mig själv,
men varken toalett eller dusch på rummet.

Vi var 3 kursdeltagare.
Jag, en kille på 20 år (M) och en tjej på 19 år (L) eller nåt.
M och jag, fann varandra rätt fort.
Samma humor, gillar datorer/internet och vi förstår varandra.

L fick umgås med kursledaren, för kursledaren
var den enda av oss som stod ut med henne.

Satan vilken blåst brud.
RIKTIGT korkad.

Bara för att verkligen bevisa för mig själv, att jag och M,
inte bara inbillade oss, så provade jag en sak,
när jag körde hem med barnen nu.
En sak som kursledaren förklarat för L 2 ggr,
och jag förklarat två ggr, och bruden FORTFARANDE inte fattar.
Jag förklarade det en gång i enkla drag för mina barn.
Då ska vi hålla i minnet att min dotter är 8 år gammal...
Hon fattade direkt.

Slutsats? Bruden ÄR verkligen blåst... Riktigt urblåst.

Sen skulle vi käka middag och eftersom ingen av oss är från
Malmö, så hamnade vi inte där det var tänkt.. ALLS.

Vi hamnade i en SPORTBAR..
Eftersom klockan var typ 20 på kvällen, så fick vi bli där och äta ändå.
Medan MFF mötte GIF.. Ett JÄVLA liv på nördarna där, kan jag säga.
Och nördar VAR de.. Man riktigt föreställde sig hur de efter matchen var slut,
cyklade hem och satte sig i sitt rum i mammas källare,
tillsammans med en "cool" kompis och en öl.
Maten tog en jävla tid, men den var god i.a.f...
Fast jag och killen, gick och bytte glas.. De var smutsiga..

Gillade VERKLIGEN servitrisens kommentar...
"Är de SÅ smutsiga???"
WTF?? Det ska väl inte vara smutsiga ALLS????? Eller??

I vilket fall.. Första dagen höll på till ca 23.00.
Sen åkte vi till motellet, och sen somnade man väl vid 1.30 ca.
8.30 knackade kursledaren på dörren och undrade om
vi ville följa med ner och äta. Så det var ju bara att slänga på sig kläder.
När vi kom ner, blev vi rätt besvikna.

Bullar, ost, marmelad och apelsinjuice.
Jag: gluten- och laktosintolerant + allergisk mot ost.
Killen: Laktosintolerant och allergisk mot apelsinjuice.
Kursledaren: Veteproteinsallergiker.

Jag fick ju fråga om det verkligen var allt de hade.. Det var det...
Och det har företaget betalt 40 kr extra för.. DOH!!

Men middag åt vi på "Vegegården"... Bara vegetarisk mat.
5 olika rätter i buffén, som jag och kursledaren kunde äta,
och allt utom två dressingar, var laktosfritt...
Och maten var RIKTIGT j-a god *rekomenderar varmt*.

Höll väl på till 23 igårkväll också, och upp 7.30,
för att hinna duscha, handla och vara på kontoret kl 9...
Och så höll vi på till ca 15.00 idag...

Han jag skulle få pengarna av, skulle komma hem till Malmö
igår på morgonen så vi skulle mötas... Klart det blev strul..
Så han skulle ringa mig när han kom hem inatt...
Men han kom ju såklart inte hem...
Så nu skulle han sätta in pengarna på mitt konto, tyckte han...

INGET bra tillfälle..
Som sagt..
Jag är trött och jäääääävligt kinkig.

Och nu är jag hemma hos B och alla barnen är här.
Och ärligt talat, så skulle jag helst bara vilja krama luften ur B,
en stund och sen bara slockna och sova i 190 km i timmen.

Ber om ursäkt, men jag kommer inte svara på kommentarerna
nu heller. Dels är jag så trött att ögonen rinner,
och dels är här ett antal till som vill åt internet,
och B har ju bara internet till en dator.

Kommentarer
Postat av: Kotteby - 41

Men berätta vad du förklarade för L som hon aldrig förstod!!! Berätta, berätta, berätta!

Bra Malmöresa i övrigt?
Verkar som helheten var katastrof!!

Löpsedeln:
Förlåt!

2008-04-18 @ 21:03:59
URL: http://kotteby.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0