*ViLL hA*

Jag har godis- och glassabstinens.
Inte så mycket för sockret och smaken,
som för det faktum att jag inte har haft pengar på evigheter...

Man kan vara hur fattig som helst,
men får man lite glass eller godis,
så KÄNNER man sig inte så hopplöst fattig.

Nu ska B jobba för tredje natten i rad,
och eftersom han tar datorn med sig denna gången,
så kommer jag spendera natten hemma.
Jag sitter inte ensam, borta en hel kväll utan internet.
Jag må vara förälskad, men det får finnas gränser.

Jag vil ha en bytta B&J, en liten påse godis,
och för en gångs skull, kolla på ett par filmer där hemma.
Startar aldrig TV:n hemma om det inte är "House" på,
men jag har faktiskt en MASSA bra filmer.
Och just idag, känner jag för att se på ett par.
(Kommer garanterat sluta med att jag sitter på Blogg.se istället)

Nu är frågan...
Ska jag kasta mig handlöst på knä, på golvet,
framför B och fråga om jag får låna en hundring (till, uh),
eller ska jag ge mig ut på byn och däcka nån gammal dam med handväska?
(Lämnar givetsvis tillbaka växeln, när jag har köpt vad jag ska)

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: steffen

Såhär är det: (fick jag lära mig en gång för lääänge sen när jag pluggade ekonomi)
Godis och chips-aktierna går upp när det är lågkonjunktur i samhället. Du verkar vara ett levande bevis.

O ja, min polare är, enligt ett annat bevingat amerikanskt uttryck, fucked up. Passar kanske extra bra just i detta sammanhang:)

2008-04-13 @ 17:20:48
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Lilla Mamma

Åååå sorry nu frågade jag ingen, jag kan bara inte komma på vilken hall det är som då står i ....suck

2008-04-13 @ 17:28:11
Postat av: steffen

Nu menade jag inte att du skulle kunna påverka Godiskungens aktie. Men om man tar din tighta budget, eller livssituation, gånger ett x antal miljoner invånare så blir det kanske skillnad.

Vad gäller min polare, tycker du han ska kräva faderskapstest, eller?
Jag tror inte ens man har den möjligheten som man. Det är nog endast om mamman påkallar en sån utredning som det kan hända nåt.
M.a.o skulle hon och hennes "ex", hur sjukt det än kan låta, i princip kunna blåsa min kompis på ett barn som faktiskt är hans. Och som rimligen borde ha laglig rätt till kontakt med sin biologiske far.

2008-04-13 @ 17:49:58
URL: http://steffens.blogg.se/
Postat av: Rebecca

AHAHA! Jag blev lite orolig när jag såg överskriften.
Förväntade mig en klänning för 2000 eller nåt.
Glass däremot är helt okej att gråta över :D

2008-04-14 @ 17:03:05
URL: http://rebcca.blogg.se
Postat av: Rebecca

B&J är inte fel, det är kärlek i en bytta ;)

2008-04-14 @ 17:58:28
URL: http://glooria.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0