#¤%&/()/&%¤

Hata kommunal förköpsrätt.
Huset vi skulle flytta till, räknas som industrifastighet.
Det innebär att kommunen har förköpsrätt.
Därför frågade mäklaren kommunen,
om de ville köpa huset, INNAN det kom ut till försäljning.
Det ville de inte.
Så kontraktet blev skrivet och handpenningen betald.
Sen i förra veckan, ringde en kvinna från kommunen.
De hade funderat om att köpa loss en bit av marken,
som tillhör huset. Inte för att de skulle nåt speciellt,
utan mer för att det var bra att ha.

Nu vill vi ju ha kvar marken, för även om den är utarrenderad
till åkermark idag, så kanske man vill göra nåt med den sen.

Men B sa varken det ena, eller det andra.

IDAG ringer en gubbj-l från kommunen och säger att de
funderar på att utnyttja förköpsrätten, och köpa hela huset.

Huset har legat ute till salu i flera månader,
och kontraktet har varit skrivet, i en hel månad.
Och NU kanske de vill köpa det.
Han skulle höra av sig i slutet av veckan och
tala om vilket.

Så nu vet vi inte om vi får huset, eller inte.

Jag är arg...
Och gråtfärdig...
Tycker det är för jävligt att de får behandla folk så.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag hoppas att det löser sig.

2008-08-25 @ 18:18:30
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Moster Mjölgumpa

Ibland kan man ju undra vad gubbarna på kommunen håller på med.

2008-08-25 @ 22:05:15
URL: http://mjolgumpa.blogspot.com
Postat av: Dagens Eko

Ibland så får jag för mig dom gör så här enbart för att jävlas med folk, att visa dom kan och har makten att få köpa - även om dom inte har någon nytta/glädje av det själva

2008-08-26 @ 11:29:52
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Anna

Men fy fan, vilken skit!



Om du vill kan jag skicka en bakpulverbom eller nåt åt dom. Borde gegga till brevlådan deras rejält om inte annat.

2008-08-26 @ 12:44:04
URL: http://thekattmat.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0