Intressant

Det är väldigt intressant att se hur olika värde pengar har för olika människor.
Jag kikade in på en blogg och såg en tjej som hade köpt en massa prylar.
Söta plånböcker och allt vad det nu vad...
En av sakerna var ett par tygskor, för 200 kr...
Hon skrev att det var billigt, så jag gav min syn på saken.
200 kr för ett par tygskor är dyrt.
Så mycket lägger jag inte ens på ett par ordentliga vinterkängor,
om jag kan slippa.

Well.. För det första så är jag ju trög som fan,
som inte fattar att om skorna heter något speciellt,
så är det helt plötsligt inte dyra, trots att de har samma
funktion som vanliga skor, och ÄR samma.

Och för det andra, så får man inte säga att de är dyra,
för då är man negativ och kan lika gärna hålla käft.

Jag är väl medveten om att tygskor är dyra i Sverige
också, men det innebär inte att jag tycker
att de är värda det eller att det är billigt.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Underhållningsprogram på TV3. Eller förnedringstv om du så vill :P

2008-08-04 @ 15:40:25
URL: http://kallamigtilda.blogspot.com
Postat av: Sweet life style

svar.



så här ligger de till. Jag köper inte kläder skor för att de ska vara billigt och praktiskt. Jag köper de för jag tycker de snygga bekväma och att jag trivs i dem. Om du känner för att förstöra den lyckan för mig så kan du lika gärna vara tyst. För din negativitet gör ingen människa lyckligare.

2008-08-04 @ 15:53:51
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Erik Keding

Ja, pengar har verkligen olika värde för alla! Det är sjukt egentligen! Men så är det ju!

2008-08-04 @ 16:04:47
URL: http://theartist.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag köpte tygskor idag. Eller fick, rättare sagt eftersom det är Ta 3 betala för 2 på Skopunkten;-)



Svar: Jag bor i Nässjö, det där därför jag skriver att jag åker dit titt som tätt.

2008-08-04 @ 16:13:20
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se/
Postat av: Lilla Mamma

GRATTIS GRATTIS!!!!

Gumman, på födelsedagen idag kl. 17:26!!!!

Vi önskar dej en riktigt härlig dag!!!

KRAM från

Mamma o Pappa!!!

2008-08-04 @ 16:40:43
Postat av: Karina

Jo, visst är det så! Vi ligger en bra bit ifrån många länder i Europa med löner. Kolla på Tyskland och Frankrike. Spanien har nog t.o.m. gått om oss. Dessutom bidrar våra höga skatter till att det inte är så mycket kvar av lönen. Tyvärr! Hoppas att det blir ändring på det snart.



Apropå tygskor, jag lyckades med det fantastiska att köpa ett par för 25 kronor i Rumänien, de är grymt sköna och jag är så nöjd! Tveksam till att man får något bättre om man betalar 200 kr istället :P Egentligen borde man FÅ betalt, man gör ju reklam för ett märke! Hehe.



Ha det gott!



2008-08-04 @ 16:59:10
URL: http://fager.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; hihi okej (;

2008-08-04 @ 17:15:39
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Lilla Mamma

Allt över 39:90 är dyrt!!!!!

2008-08-04 @ 23:55:07

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0