Stakar och kulor.

Staken står i fönstret och kulorna hänger under grenen...

Nääää.. Inte riktigt än,men idag har jag köpt granen i.a.f...
Efter att ha hört på radio, att granarna ska kosta 100 kr
mer än vanligt p.g.a granbrist i Skåne och Danmark,
och sett plastgran i ett reklamblad, för 175 kr/st,
så fick det bli en byggsats.
Ekonomiskt, och förhoppningsvis barrar den inte.

Och som B sa..
Vill man tvunget ha grandoft, kan man lika gärna köpa ett par grankvistar och lägga in.
För min del, är jag rätt lättad över att slippa dels tyngden,
och dels slabba med vatten på trägolvet.
Är ju inte parkett i nya huset, utan vanligt trä
= obehagligt känsligt.

Dessutom gillar jag inte alls jakten på den perfekta julgranen.
Man kan inte vara för tidigt ute, för då har den barrat till julafton,
och väntar man för länge, är alla bra granar slut.

Hmmm.. Varför har jag inte köpt byggsatsen för FLERA år sen?

OH!!! Har dessutom köpt glutenfri pepparkaksdeg.
Är VÄLDIGT nyfiken på hur det smakar.
Men den är fryst, så jag får lugna mig.
Att baka pepparkakor, är en sak jag verkligen saknar
(och att äta av degen *S*)

Dessutom smakar glutenfria, färdiga pepparkakor som
potatismjöl med lite kryddor.. Och är stenhårda.... Äckliga.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Faktum är att barnen faktiskt får ta reda på vem spermadonatorn är. När de nått en mogen ålder. Vad det nu innebär.



=)

2008-12-04 @ 23:09:42
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Daniel

Å just det där att smygkäka av degen medan man bakar är härligt! Hoppas på goda kakor!

Kakfest?

2008-12-05 @ 06:35:37
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jennie

haha :) hoppas pepparkaksdegen (och själva pepparkakorna sen då) smakar lika gott som vanliga :)







svar; Hihi så söt du e:)

Haha ja pojkvän! Kan du tänka dig ;) Det hände för ca 6 veckor sen så de e fortfarande väldigt nytt. Så du har inte missat såååååå mycket :)

2008-12-05 @ 12:41:36
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Lilla Mamma

Plastgran? det har vi ju haft i många år, helt underbart,ALLA kan komma, även dom med allergi o kanonfin är den också, doftar gör den inte men det har inte dom senaste riktiga granarna heller gjort, underbart att slippa alla barr också, hoppas ni får en riktigt härlig jul!

Kramiz

2008-12-06 @ 18:52:15

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0