Att tänka eller bara vara

Ibland när man har varit skadad på något sätt, eller sjuk,
så när man blir frisk eller återställd,
tänker man på hur bra man har det som kan röra sig normalt.

Idag har jag råkat ut för en sån sak, fast utan skadan...
(utom möjligtvis en hjärnskada då)

Jag köpte nya kaffemuggar igår och provade dem idag.

Dricker man från den raka kanten,
så är det nästan omöjligt att inte sörpla.
Hjärnan vet ju att om den är en rak kant,
så rinner vätskan över HELA kanten..

Dricker man från hörnet, så blir det liksom för lite plats...
Det är ju inte så skönt att dricka ur en pip..

Och då går det upp för en hur man alltid har tagit för givet
att det är lätt att dricka ur en mugg.
Det är en sak, man bara gör, utan att tänka på det.

Det är såna tankar,
man i regel bara har om man t.ex har varit halvsides förlamad i ansiktet.

Jag är ju som jag är (på gott? och ont),
så jag älskar tankeställare...

Alltså är det en lyx att jag köpte dessa muggarna,
som fick mig att tänka efter en gång extra ,
och fick mig att på ytterligare ett sätt uppskatta
det faktum att jag är (fysiskt) frisk och hyfsat rörlig.

Boring? Japp
t0tta i ett nötskal? Definitivt
Idé om avslutningslista, undermedvetet knyckt från Joel? O Yes.


"Nu kan det inte bli värre" sa pessimisten.
"Joho, det kan det visst det" sa optimisten.




 

Kommentarer
Postat av: Jennie

svar: haha :D du får fortsätta så mycket du vill

2008-02-12 @ 14:34:11
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Jennie

svar: haha nejnej jag tog bort den efter jag tog bilden :)
oh! va e hans bloggadress? ;P det är en tysk mellan spets

2008-02-12 @ 14:40:12
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: weronica

svar; haha, japp! :) måste ju ha löshåret rent också :)

2008-02-12 @ 14:47:24
URL: http://hedvaalls.blogg.se
Postat av: Louise

Haha, ja,, jag vet att han är död :( tråkigt nog...

2008-02-12 @ 15:28:36
URL: http://louiiiiise.blogg.se
Postat av: Louise

Han är en känd "opera" sångare... han är typ dömd för en våldtäkt som ägde rum för 8 år sedan. Det roliga är att det är ord mot ord och att det inte finns några bevis. Den här barnflickan som säger att hon blivit våldtagen är osäker på om hon blev våldtagen eller inte.. det stämmer ju bara inte! :S Jag tycker det är sjukt att man kna bli fälld för något som det inte finns bevis för.

2008-02-12 @ 15:31:29
URL: http://louiiiiise.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0