t0tta goes 3-åring

Hann inte sitta vid datorn igår..
Är inte helt säker på varför, men jag gjorde inte det i.a.f.
Var hemma en runda.. På några timmar..

I vilket fall.. 
Nu på förmiddagen har jag varit på möte nr ett..
Det är där 3-åriga t0tta kommer in..

Jag är ju arbetslös och det var därför vi hade mötet.
Ska börja på min gamla "arbetsplats" igen.
Socionomutbildade som har en förmåga att idiotförklara
alla som inte har gått högre utbilning än gymnasiet,
är väl roliga? Eller nåt...

Hon frågade mig om jag kunde tänka mig att flytta för att få jobb.

Jag börjar tänka i banorna, att bo tiotals mil från mina barn,
behöver bygga upp ett helt nytt socialt umgänge
(jo, jag har faktiskt ett sånt också) igen,
och behöva lära mig en ny stad o.s.v, o.s.v..
Det har jag ingen lust alls med.

Kärring - Kan du tänka dig att flytta för att få jobb?

Jag - Hmm, *funderar i ovan nämna tankebanor* Nä, det skulle jag inte.

Kärring - Nänhä *fnys* Det var ju synd att du inte kan tänka dig att flytta
till grannbyn för att få jobb om de nu kräver att man ska ha bil eller flytta.
Verkligen synd *fnys* *suck* *stön*
Nänä, tänk att du inte ens kan göra det..
Nä *suckar tungt och sätter näsan i vädret*
Då finns där ju inte mycket att göra. *suck* *stön*..
Då kan ju inte AF göra nåt heller *fnys X3*
Ja, *suck* nänä *suck* *stön* *fnys*

Till en början var det rätt underhållande..
Det var längesen jag blev behandlad som en 3-åring,
som inte vill äta upp sin spenat
och ska skuldbeläggas till dåligt samvete.

Efter ett tag tröttnade jag och förklarade för skat-fan,
att jag menade att jag inte ville flytta flera mil.

Bäng kärringjävel.
(förlåt mamma men jag VILL svära i detta fallet)

Körde in om ett företag och sökte praktikplats i.a.f,
behöver ju träna på truckkörning.

Om 40 minuter, ska jag köra iväg till nästa möte.
En annan kommun, ett annat ärende, och men TVÅ
socionomutbildade....
Fast dessa två verkar aningen vettigare än denna slynan.

De är killar.. Kanske därför...

Kommentarer
Postat av: Mr. Pitt

faktiskt.. t9 är inte riktigt redo för oss ännu ;) jag tror för övrigt att hon menade hands sångaren :) händerna som spelade daft punk alltså... men rätt att de var freddie :D

2008-02-14 @ 13:51:05
URL: http://recipeforhappiness.blogg.se
Postat av: Lilla Mamma

Du är förlåten!!!
Kan ju inget annat än att hålla med dej!
Hoppas allt fixar sej, kram

2008-02-14 @ 13:58:17
Postat av: joel

Svar på svar: Hahaha, japp japp, inga bloggproffs utan folk som hatar en :)

Och om inlägg: Ja dom jävlarna alltså, dom måste ju sitta och känna sig jävligt duktiga med sina låtsasjobb som inte ens är riktiga utan ett jobb bekostat av samhället för att hjälpa andra människor.

Kan dom inte hjälpa så borde de skjutas, eller i alla fall köras över av uttråkade truckförare ;)

(som får tre chanser att köra över dom eftersom man som truckförare ibland inte övat på ett tag)

2008-02-14 @ 13:59:40
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0