Tvätt

Är bara hemma en snabbis.. Har som sagt tvättid nu.
De håller på att renovera tvättstugan...
Det står alltså en målare INNE i tvättstugan, under min tvättid.
Det innebär att en vilt främmande karl,
står och ser på när jag sorterar mina underkläder.

Well sorry, men jag är INTE road.
Inte för att jag är blyg..
Och inte för att han bryr sig...
Men smutstvätten är privat. Så ÄR det bara.

Vi fick tillfälle att prata lite i.a.f...
Han tyckte det var jättemärkligt att vissa glömmer sin tvättid,
och att det är dumt att de tar upp tiden för andra
som kunde ha använt den istället.

Jag förklarade för honom att om man bara får tvättid
två ggr i månaden, så hinner man GLÖMMA
vilken dag man skulle tvätta.
Det har hänt mig mer än en gång.

Ok, han köpte mitt argument.

Sen sa han att det är en bra tvättstuga.
Han har själv hus och använder sig inte av tvättstugor.

Jag sa att en tvättstuga, med 2 pass om dagen,
på 40 hushåll INTE är ok.
Men han tyckte att "men här i.a.f två maskiner".
Ja, det hade väl varit skam annars?

Men blir förvånad över hur lätt det är att vara positiv över saker,
när man slipper leva med dem själv.

Nu ska jag hoppa i dushen,
så jag kan köra tillbaka till B,
när jag har hängt tvätten..

Hoppas, hoppas, hoppas att han fortfarande sover när jag kommer.
*inställd på mys* image305

Kommentarer
Postat av: Emma

haha, det skulle jag tro att han inte var. ;P men vi hör av oss om det skulle ske. =) ha en bra dag! Kram emma

2008-02-07 @ 14:13:31
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: sandra

Svar= eller hur var bara tvungen att ta med dom bara för att dom var så fula så att de blev snygga=)

2008-02-07 @ 14:15:37
URL: http://sandragranath.blogg.se
Postat av: Miranda O.

Nää tyvärr ingen lista! Den fanns i datorn som är lååångt borta just nu. Men jag kom på lite fler låtar igårkväll. Så det går frammåt!

2008-02-07 @ 14:43:14
URL: http://mirandao.blogg.se
Postat av: joel

bott i lägenhet med delad tvättstuga, lider med dig :)

2008-02-07 @ 16:54:13
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Annelie

Hoppas för din skull att han sov när du kom dit =)(eller gör)
Vet hur det är med tvättstuga. Har ju bott i lägenhet jag också. Men en av dom jag hade var suverän, retsen prwecis som du beskriver. Ofta människor somfortsatte tumla eller hänga under ens egen tid också=(

Hoppas du får en riktig myskväll!

2008-02-07 @ 18:24:00
URL: http://rospinglan.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0