Antiblogg

Har ofta mött en rätt märklig reaktion på när jag har talat om att jag bloggar.
"Hur har man tid?"
"Orka sitta och läsa om andra människor"
"Orka sitta och lägga ut sitt liv för andra"
"Jag vill inte slösa bort min tid i en blogg, jag vill uppleva sakerna istället"

Jomen precis.
Det är därför folk aldrig pratar med varandra.
Det är därför folk aldrig ställer frågor till varandra.
Det är därför de aldrig läser tidningen.
Det är därför de aldrig tittar på nyheterna.

Det är därför man aldrig söker kontakt med nya människor.

Det är därför man aldrig bryr sig.
Det är därför man aldrig läser en bok.

Det är därför man aldrig kanske t.o.m SKRIVER en bok.

Folk blir ibland t.o.m lite sura när man säger att man tycker det är KUL att skriva blogg.
Det får man inte tycka..
Man ska tycka att det är slöseri med tid.

Ja, det finns så mycket som är det i så fall.
Att studera mänskligheten t.ex.. Till vilken nytta?
Folk blir väl inte mindre knäppa för det?

Och har du ett intresse för det, så är det automatiskt slöseri med tid.
Freud.. Du slösade bara bort hela ditt liv.
Maria Montessori, samma sak...

För att inte tala om Michael Schumacher..
Vadå.. ? Han körde ju bara bil, runt, runt..
Snacka om slöseri med tid.

J.K Rowlings och Tolkien.. Lägg ner..
Stephen King, nänä...

Jaja.. Ni fattar....

JAG ÄLSKAR ATT BLOGGA.
Jag älskar att skriva..
Jag tycker det är skitkul när andra läser och kommenterar,
och jag tycker det är skitkul att läsa andras bloggar.

Och det roliga är..
De som har alla dessa förutfattade meningar,
har oftast aldrig ens LÄST en blogg.

Kommentarer
Postat av: joel

bra rutet!

2008-01-07 @ 23:39:45
Postat av: Lilla Mamma

Älskar du att blogga??? DET skulle man ALDRIG tro hehe

2008-01-08 @ 19:22:54

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0