Udda

Det har varit en udda dag idag..
Och en udda natt inatt.
Förmodligen p.g.a stormen.
Njäe.. Inte förmodligen.
Det VAR p.g.a stormen.

Tände ju en jäkla massa ljus igår, för det drog kallt.
Sen stängde jag dörrarna till sovrummet,
för att bevara värmen, och det lyckades.
Här var varmt.
Så pass att det gick bra att slänga av sig täcket.

När jag hade legat en stund, blev stormen för påträngande.
Jag har ju träd utanför fönstret.
Och fönstret, precis ovanför mitt huvud.
Och ni vet hur man fantiserar när man är trött och ska sova.

Bilder av hur mina svanskotor var genomborrade
av en stor gren, byggdes upp i mitt huvud.
Bilder av hur grenen förstörde min ryggrad
och gjorde mig förlamad för resten av livet.
Och glasskärvor som stack ut ur min rygg,
och demolerade mitt ansikte.

Så jag tog kudden och vände mig åt andra hållet.
HADE nu grenen kommit in genom fönstret,
så hade den i så fall antagligen genomborrat min rygg ÄNDÅ,
men det kändes ändå tryggare.

Tills jag kom på att min telefon låg vid huvudändan,
så om jag skulle behöva ringa SOS,
så når jag ju inte telefonen, om jag är fastkilad i sängen.
Finfina godnattsagor man drar för sig själv.

I vilket fall. Jag kände mig tryggare och var för trött
för att vända på mig och hämta telefonen,
så jag somnade. Nångång efter kl 5.

Bara för att vakna kl 5.50 av brevlådan.
Det var tidningen som kom.
Jag prenumererar inte på nån tidning,
och eftersom min sovrumsdörr var stängd,
uppfattade jag bara en smäll utifrån hallen.
Så det är klart att jag blev klarvaken.

De hade inte lagt tidningen fel.
Det var ett medvetet val från deras sida att väcka mig
kl 5.50 en lördagsmorgon, för att försöka få mig att
prenumerera på deras tidning, (Yeah Right)

När jag hade lagt mig igen, hörde jag dunkande från barnens rum.
Jag visste att jag hade stängt deras fönster,
men det lät som det stod och slog.
Jag fick ju gå upp och kolla.

Jodå..
Det är ett sånt fönster där man måste stänga det ena,
med det andra och haka fast båda i karmen..
Jag hade satt ihop fönsterna, men ramarna hade svällt,
så de var inte fasthakade i karmen.
Så mycket riktigt. Fönstret VAR öppet..
Tacka 17 för att här var kallt igår.

Nåväl.. Med mycket tvång och svordomar,
fick jag stängt fönstret och kunde lägga mig igen.

Kl 9 vaknade jag av akvariumen tändes.
Eftersom jag ju låg med huvudet i fel ände av sängen,
föll ju ljuset i ansiktet som jag inte alls var van vid.
Så det var ju klart att jag vaknade..

Sen vaknade jag av mig själv vid 11,
men nä.. Det är lördag, jag hade inte sovit så mycket
och jag har absolut INGET planerat. Så jag somnade om.

Hur har er natt varit?

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Du milde himmel, under sådana perser ÄR det tillåtet att svära dubbelt upp hehe om det bara hjälper så, hoppas tidningen va nåt att läsa!
Kramiz o hoppas du får en god natts sömn i natt!!

2008-01-19 @ 16:38:03

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0