Bugs

Alltså.. Det är tur att man inte är rädd för insekter.
Jag har varit utomhus i närmare 7 timmar
och inte rört mig alldeles för många meter.
Nån tur på toa och hämta dricka och så,
men annars har jag mest suttit på en bänk.

Förutom 3 miljoner husflugor,
och lika många randiga, gul-svarta blomflugor,
så har jag fått påhälsning av 4 stycken 2-prickiga nyckelpigor.
Samtliga har vägrat gå av mig,
och evisats med at sitta på mig och tvätta sig.

Diverse löss-sorter, spindlar och skalbaggar,
har av någon anledning också sett mig som en bra rastplats.

Innan idag, så landade det en sort som jag aldrig har sett förr.
Varken IRL, eller på bild. Den hade beige kropp, med svarta prickar,
genomskinliga vingar, med svarta prickar,
en tjock snabel framtill, typ som halva myggans sugrör,
fast mycket tjockare. Baktill hade den ett rött avslut på rumpan,
som var uppböjt, och såg ut exakt som gadden på
en skorpion. Och den var ungeför i storlek med en geting.

Någon som vet vad det är, får gärna tala om det för mig.

Nu för en stund sen, kom det ett löv gående på bordet.
Precis när jag tittar ner på den, så stannar den och börjar tvätta sig.

WIldlife in Smaoland.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Antingen var det ett Jällon eller en Megas!!!

2008-07-10 @ 19:51:42
Postat av: Caroline

Jag skulle få panik, flyga upp från den där bänken och flaxa som en jäkla väderkvarn. Insekter är äckliga!

2008-07-10 @ 20:01:23
URL: http://karlssoncaroline.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0