Dammsugarhistoria

Den första dammsugaren uppfanns år 1907.
Efter det, ändrades den till mindre och lättare.
År 1921 uppfanns den sorten vi har idag.
Färg och form, har ändrats, men konceptet är exakt detsamma.
Så när jag frågar mina kunder,
vilka apparater som inte har utvecklats de sista 100 åren,
så kan jag med glädje och med fakta i bakgrunden,
tala om att jo, dammsugaren är en av dem =)

Den andre är brödrosten.
Den första uppfanns år 1893, utvecklades år 1909
och år 1919, uppfanns den sorten vi har i våra hem idag.

Så alla ni som försvarar mögelspridaren,
även kallad dammsugaren, mot min städmaskin,
ska veta att ni släpar runt på och betalar tusentals kronor,
på en uppfinning som inte har utvecklatas ett dugg
på 90 år.. Grattis, till er investering guys.

Skulle vilja se er titta på en 90-år-gammal TV.
Vilket inte är möjligt, eftersom världens första TV-sändning,
gjordes år 1928 och då bara togs emot av 4 mottagare.
Och inte förrän år 1929, fick allmänheten se en TV-apparat.
Men de började inte säljas förrän 1945.

Vilket innebär att en apparat som man bara ska sitta och glo på,
är mycket högre prioriterad, än en som ska rena luften,
istället för våra lungor, och ta bort alla allergener..
Istället för att skicka ut mögel och skita ner,
som de gör idag.

För att inte tala om att "medelsvensson" lägger ut 90 000 kr på 30 år,
på skit som bara smutsar ner. Äckliga moppar, repande dammtrasor
och dammspridare, som förpestar luften.

Åter en gång, blir man imponerad över mänskligheten.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahahah inte en chans att jag lägger ut 90 000 kronor på sådant!!! :P 900, kanske :)

2008-07-29 @ 10:02:18
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Hanna

jag skäms lite här. gissa hur ren min lägenhet är UTAN de icke-fungerande produkterna? :P

2008-07-29 @ 10:59:14
URL: http://njorun.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0