En kul kväll

Jag och B, är numera kända som "korvfolket".
Jag tog över korvståndet kl 17.55 igår,
och tanken var att jag skulle stå där tills 24.00...
Men en dum en kan räkna ut, att om sista bandet
börjar spela vid 03.00, så kan man inte sluta sälja
klockan tolv. Vid 03.30 stängde vi och jag kan säga att
jag var TRÖTT då.. Och hade ont i fötterna.

B kom dit och hjälpte mig, rätt mycket.
Jag tog betalt och höll reda på vem som skulle ha vad,
och han la upp korven. Det var kul, förutom de stunder
han blev stressad och bara slängde upp korvar.
Då blev alla helt förvirrade och visste inte vem som skulle ha vad.
I synnerhet när folk är fulla, måste man ta en i taget,
och hålla det struktuerat, annars tar allt bara längre tid
och folk springer iväg med korvar, de inte har betalt för.

"Nationalteatern" drog igång vid 22.30 och där blev
bra ös. Här är två scener, som skiftas och när de började spela,
så sprang alla dit.. Det såg ut som om någon hade startat
en människomagnet *S*

Det ösregnade titt som tätt under kvällen,
men vid 21-tiden, slutade det regna helt.

Vattnet i brunnen tog slut.
Så vattentoaletterna fungerar inte.
Alltså måste vi springa ut från området och gå på
bajamajorna utanför, om vi ska på toa.
Rätt irriterande faktiskt. Tur där finns tvål och vatten i.a.f.

Efter alla banden hade slutat spela,
så drog de igång disco här.
B oh t0tta slocknade som små barn vid 4-tiden,
trots allt dunkande och annat väsen *S*

Ikväll kl 18.00 intar jag korvbaren igen.
Och jag hoppas det blir lika kul då =)

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0