Ehmmm

Fick en ny kommentar från Emma.
Den löd:
"Men jisses. Kan man bli mer egoistisk? Tänk på saker som växthuseffekten, AIDS-forskningen, cancerforskning och svält m.m. Och bry dig om det istället. För DET är något som behövs."

Då har jag några funderingar.

1. Är jag egoistisk för att jag bryr mig om vad som händer med Joel och Hanna?

2. Blir det mindre växthuseffelt, AIDS-offer, cancer och svält för att jag oroar mig för det?

3. Om det nu är så viktigt att oroa sig över saker som man inte kan göra något åt..
Varför tar sig Emma då tid att bekymra sig om vad JAG skriver om?
Varför är man inte ute och räddar valar, kramar träd och dödar kor, istället för att läsa bloggar då?

4. På vilket sätt skulle det berika mitt liv, att springa och bry mig saker,
som faktiskt inte berör mig personligen?

5. På vilket sätt är jag mer egoistisk än Emma?
JAG springer inte omkring och bryr mig om saker, enbart för att jag ska höja mig själv
som människa och få tycka att jag är duktig.

6. Varför väljer någon att jämnställa Joel och Hanna med AIDS, klimatförändringar och svält?

6.1 Är Hanna och Joel en katastrof, stor nog att jämnföras med dem?
6.2 Ska det forna paret ta det som ett påhopp, att de blir jämnställda med världskatastrofer?

7. Varför har Emma någon rätt att diktera för mig,
vem eller vad jag ska bry mig om???

8. Sitter fortfarande och undrar varför det BEHÖVS att jag oroar mig över AIDS.

Jag är för gammal, för att orka springa omkring och vara politiskt korrekt.
Det överlåter jag med glädje åt tonåringarna, som helt enkelt inte har fattat att livet är för kort för att bry sig
på saker, bara för att ANDRA tycker att man ska bry sig om det.

Sen hade jag uppskattat om Emma hade lämnat sin bloggadress,
så man kan lämna kommentarer där, istället för att skriva inlägg
om dem.

Kan tänka mig att den är helt fullsmockad,
med en massa politiskt korrekt tjaft.
Män ska föda barn, kvinnor ska meka bilar,
män ska bära rosa och raka sig under armarna
kvinnor ska ha byxor och aldrig raka sig nånstans.

Vaxa bikinilinjen = 10 Piskrapp.

Näpp.. Skål ta mig fan.. Jacob Dahlin är död... I AIDS.
R.I.P


Kommentarer
Postat av: ullrika

kvinnor som ska föda barn gör rätt i att vaxa bikinilinjen. det underlättar en del faktiskt.



i övrigt har du nog tänkt rätt fast skrivit fel; det är INTE pk att männen ska meka och kvinnor ha rosa kjol. eller?

2008-06-23 @ 23:42:44
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: Emma

Jösses, orkade verkligen inte läsa det där. OM du börjar oroa dig om dom verkliga sakerna i livet och gör något åt det istället för att sitta och spilla tid och grubbla över förhållanden som inte ens är dina så JA, det kan bli ändring, det kan bli bättre. Jag oroar mig för miljön och gör mitt bästa för att få den bättre. Jag har inte elektronik på när jag inte behöver, jag kör inte bil, jag köper träd och en himlade massa mer.

En grej som förvånar mig är att du är 32 och ägnar hela inlägg med att debattera mot mig, när du enkelt och moget kan välja ett enklare sett och skita i mig om du nu är så säker på att du har rätt. När du har fel. Fast det är ganska underhållanden, att jag har flera inlägg bara för mig. Har jag aldrig fått förut så tack för det.

Läste dom sista raderna, du undrar varför jag inte lämnar ut min bloggadress. HAR INGEN! min mailadress? HAR INGEN!

såååå...Ägna gärna fler inlägg till mig, det är trevligt.

2008-06-24 @ 00:26:07
Postat av: ullrika

shoot. alltså. jag menar tvärtom (som du). var en smula trött när jag skrev det där inlägget... kan jag skylla på det?

;)

2008-06-24 @ 15:31:29

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0