En tuuuuuub

har jag på fingret nu.
Ringde vårdcentralen kl 8.
kom fram 8.10, fick en tid 8.30.
Heder åt dem, faktiskt.

Tant doktorn, stod i valet och kvalet,
om hon skulle klippa upp nageln, eller ge mig antibiotika.
t0tta fick stooooora ögon, och pep fram
"Vi provar med antibiotika först va? Snääälla"
Läkaren såg rätt road ut av mitt ansiktsuttryck faktiskt.
Jag förstår henne *S*

Tur man har LITE charm i.a.f...
Det blev antibiotika.
Och Alsolomslag.
Så nu känns det lite trist att det inte är långfingret.
Det är inte ofta man har legitim orsak att räcka finger åt folk annars.

Men jag fick lova att komma tillbaka om det inte
har blivit bättre i slutet av veckan.
Klart det har bliit bättre då *tycka bestämt*.

Hon frågade om jag tål antibiotika...
Visst, sa jag.. men inte penicillin.
Hon frågade först lite skeptisk, hur det kommer sig
att det inte står en varning i min journal i så fall.
Det har jag med undrat i många år.
Så frågade hon var som händer och jag svarade
att jag får nässelutslag.

Hon förhörde sig om utseendet på utslagen,
och sen konstaterade hon lugnt att jo,
jag ÄR allergisk mot penicillin.

Det har jag varit i typ 20 år...

Undrar vem man ska sparka på,
för att det inte står i mina papper?
J-a slarv. Tänk om man kommer in akut och de
kör in intravenöst penicillin i kroppen på en.

"Död av läkarslarv"... Ser inte bra ut.

Ringde grabben jag ska vara mentor åt, imorse
och förklarade läget.
Han såg ju mitt finger i lördags,
och när jag talade om att det blivit ÄNNU värre,
så förstod han att jag inte kunde köra upp nu.
Så han får klara de första två visningarna utan mig,
och sen är jag med honom de sista två idag och tre imorgon.

Men det klarar han utan problem.
Han har ju ändå sett mig göra två visningar,
och även om han är lite nybörjarvimsig,
så går det säkert kanon.

Nu ska jag ringa och ifrågasätta lönekontoret
en stund, sen ska jag nog vila nån timme.
Är fortfarande lite snurrigare än vanligt av fingret.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Bouncer it is. Riktigt häftigt....

Att ha bouncer. Inte alla har det.

2008-06-30 @ 13:45:20
URL: http://kotteby.blogg.se/
Postat av: Wille

Wille jobbat, Wille tränat, Wille lagat mat, Wille jagat bälte på vinden, Wille bloggat, NU WILLE TRÖTT



god natt

2008-06-30 @ 20:42:46
URL: http://btwilen.blogg.se/
Postat av: Helena

Hur är det med fingret idag?

2008-07-01 @ 09:12:56
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hoppas det går över med det. Måste göra redigt ont.

Ta hand om dig!

2008-07-01 @ 16:11:22
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: ullrika

tur att du har huvet på skaft. annars kunde du fått både svullet finger och nässelsoppa. bättre att ha lite lång hals då.

2008-07-02 @ 00:52:15
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0