Filosoferingar

Alltså... Jag kan inte låta bli att undra.
Jag kan inte fråga personerna det angår,
för det är liksom deras ensak.
Samtidigt, har de båda själv satt sig i bloggens
hårda strålkastarljus och får därför finna sig
i att bli granskade som de kändisar, de har hunnit bli,
på de här månaderna.

Sedan i höstas nångång, har jag följt två underbara människor.
Hanna och Joel . De var ett svenskt par,
som bodde ett år i Australien, för att plugga.
Joel pluggade svensk massage och 
Hanna pluggade grafisk design (blev det rätt?).

Dessa två människor på strax över 20 år,
har för mig och många andra, varit det perfekta paret.
Joel har ilat iväg och köpt Toblerone till Hanna,
när hon har råkat bränna sin chokladfundue
och har varit ledsen över det.
Om Joel har vunnit pengar, har de ätit lyxig mat.
Till nyår, lagade Hanna en MASSA mat,
som hon packade ner tillsammans med jordgubbar och champagne,
för att avnjutas under en piknik under raketernas ljus.
De har varit på pridefestival och andra jippon.
De har firat varenda en av sina 42 månader tillsammans.

De har varit på utflykter, resor, lyssnat på skumma
rumsgrannars underliga smiskvanor.
De har bytt boende, fotograferat skumma djur och döda mygg,
varit på vandring, filmat, fotat och bara gjort allt möjligt kul.

När deras år i Australien nästan var slut,
åkte Hanna en vecka tidigare, för att tillbringa två veckor
i Thailand med sin syster, som hon inte hade sett på ett helt år.

Joel åkte hem och efter en vecka hemma,
skulle han återförenas med sin Hanna.

Återföreningen sker och Hanna kommer hem med presenter till Joel.
Alla 400 regelbundna läsare är saliga av lycka
över återföreningen och alla väntar bara på de stora nyheterna.
Var ska de bo? När ska de gifta sig? När kommer första barnet?

Sen får vi bara läsa. "Vi har gjort slut"

Ursäkta min franska, men VA FAN???
Hur? När? VARFÖR???

Jag har tagit mig igenom chocken,
och har slutat både sura och sörja,
men funderingarna finns kvar.

Hur går tankegångarna... ?
Och hur gick samtalet till?

Hanna och Joel kastar sig i varandras armar.
Båda har fjädrar under fötterna och skiner som två
små solar. De pussas och gullar och Hanna plockar upp presenter.
När de lugnat ner sig, äter de lite kvällsmat,
och rätt som det är, säger en av dem:

"Hmm.. Du.. Ska vi inte ta och skita i det här nu?"
Och den andre svarar..
"Hmm.. Jo, du har nog rätt.. Vi blir kompisar istället."

Jamen, är det så konstigt om 400 läsare får hjärnsläpp,
utbrott och migrän?

Något behöver lagas i denna grymma världen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Mycket Mycket klokt skrivet!

2008-06-20 @ 19:57:39
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: joel

hehehe... sådär var det exakt.. men jag pluggade "läkande massage", annars var det på pricken ;)



och jävligt lustigt att förhållandebrytet blev en sån grej som andra brydde sig om...



fan, folk gör slut ibland.. det bara är så..

2008-06-21 @ 14:29:28
Postat av: Emma

Herrejesus. Att svenska folket idag inte har mer att bry sig om än om två bloggare gör slut och väljer vara vänner oroar mig. Hur fan kommer Sverige se ut om 10 år? Vill inte ens veta......

2008-06-21 @ 19:07:01
Postat av: Hanna

Ville bara säga att det kändes himla fint och läsa allt det där. Vi hade det väldigt bra faktiskt :)



tack t0tta.

2008-06-22 @ 19:04:18
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Joel och Den lilla mörten Igor

emma - håller med t0tta.. shit.. det var jävligt kul för oss att läsa och det var ett betydligt viktigare och roligare inlägg än dagens missbildade outfit och kolla min ååh så fina handväska...

2008-06-23 @ 12:54:17
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/
Postat av: Agge, 37

Jag kan inte annat än hålla med, och tycka att du uttryckt allt som jag inte lyckats formulera. Har de inget ansvar mot oss som läser? Kunde de inte ha låssats flytta ihop, skaffa barn och vara lyckliga foräver, bara för våran skull?! ;)

2008-06-30 @ 17:28:31
URL: http://thekattmat.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0