Lite av varje.

Det är redan höst igen.
Det störtregnar och halv-stormar.
Det var väl det man kunde ana...
Sommarn skulle inte hålla i sig.
Det är nästan, så man börjar ifrågasätta,
hur vettigt det var att köpa badkort, till barnen.

Men man ska inte klaga...
Man kunde ju å andra sidan ha suttit,
helt genomsvettig, med andnöd och
bara längtat efter lite regn.
Och det är ju faktiskt inte kallt ute,
även om det blåser som f-n.

Lite mysig middag, blev det med barnen i.a.f idag.
Köttfärsröra, med tortillas, nachos, tacos och salsa.
Ja, jag får naturligtvis inte äta tacos, men ungarna gillade det =)

Vi ska köra upp till Markaryd imorgon och besiktiga
en av Bs bilar. Tänkte att jag och barnen skulle passa på att
besöka "Godisflyget" också, när vi ju ändå kör förbi.
Har aldrig hört talas om det innan,
men jag har varit uppe i Småland som mentor nu,
ett par dagar och då tar jag E4:an hem.

Röksugen, har jag varit de sista dagarna...
Riktigt jobbigt. Jaja, jag skulle aldrig få för mig att börja igen,
men lite trött på det, är man allt.
Det är ju snart 1½ år sen jag slutade.
När ska man sluta vara röksugen liksom?

Nu ska jag lägga mig.
Var så sjukt trött, både i morse och igår morse.
Denna kroppen är inte gjord, för att
köra bil, åtskilliga timmar om dagen.
Mina tre mardrömsjobb hade varit,
busschaufför, lastbilschauuför och taxichaufför.

Fast detta börjar nästan kännas som nåt ditåt.
Har ju kört närmare 30 mil om dagen,
de sista dagarna, eller nåt, och jag tror det är därför jag är så slut.

Nattnatt =)

Kommentarer
Postat av: ullrika

så du har rökt när dina barn var små? starkt att sluta då "utan morot" eller vad jag ska säga. är väl alla timmar i bil som nu ger dig suget tillbaka. vore väl rätt korkat att börja igen, men jag vet många som trillat dit...



håller my thumbs!

2008-06-24 @ 15:33:07
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

lite tjurig för att du "snott" min idé om korta årstider nuförtiden... om jag säger att jag tänkt på det innan jag läste det här, tror du mig då? :)

2008-06-25 @ 14:41:23

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0