Se på tusan!!

Min son provade internet, direkt när vi kom innanför dörren igår.
Det fungerade inte, sa han, så jag tänkte att då kommer det väl igång
nästa vecka nångång. Nu när jag skulle stänga av datorn,
så provade jag dra igång MSN bara för skojs skull
och se på tusan.. Det GICK!!!

Nåja, det har inte bara varit dåligt att inte ha internet.
Man får ju en massa tid över till annat... Faktiskt...
Jag och dottern har roat oss med lösnaglar.
Hon har sköra naglar och själv är jag notorisk nagelbitare.
Men kul är det att måla dem i.a.f.. Så nu har vi långa,
färgglada naglar, båda två.

Sonen har passat på att programera...
Har man inget internet, får man ju ta det man har..
Bara datorn.

Barnen har badat. Jag blev lite arg på kommunen.
Ett sommarkort kostade 100 kr för barnen -06 och 200 för vuxna.
-07 kostade den 200 för barnen och 300 för vuxna..
I år hade de höjt det till 250 och 350..
+ att de har minskat öppetiderna.

Well.. Min smärttröskel ligger på 500 kronor..
Vilket innebär att t0tta får låta bli att bada.
Och eftersom de tar betalt för att föräldrarna ska följa med in
och bara hålla koll på sina barn, utan att bada,
så får deras badvakter, helt enkelt, mer jobb.
I h-e jag batalar 350 kr för att sitta på gräsmattan och titta på barnen.

Efter badet, så körde vi iväg och grillade.
Det regnade när vi kom dit, men det gick bra ändå.

Ytterligare ett plus...
Sonen var uttråkad vi 21-tiden.
Eftersom både jag och dottern var supertrötta,
och skulle lägga oss, föreslog jag att sonen skulle göra
detsamma.. Det gjorde han, och somnade omgående.

Så de sover som spädbarn nu, och bara t0tta är vaken.
Jag kan inte lägga mig så tidigt och sova helt natten.. Tyvärr.

Well.. Nu ska jag kolla mail.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Korpen, skostorlek 40

Intresseklubben antecknar att Korpen har en ny och mer personlig blogg =)

2008-06-15 @ 02:35:01
URL: http://www.metrobloggen.se/corax
Postat av: Lilla Mamma

Låter som en alldelas underbar mysig dag ju, ja jag håller fullkomligt med dej att det är alldeles för dyrt o så inte ens få bada, dom ska va glada så länge föräldrarna vill va med o hålla koll på ungarna, ibland kan man undra hur dom tänker.

Ha en härlig Söndag

Kramis, hälsa!!!

2008-06-15 @ 13:05:42
Postat av: Bananbloggen

AAAH, skitdyrt ju! Föräldrarna MÅSTE ju få komma in gratis eller betydligt billigare för att hålla på sina barn! Varför inte ha två val i kassan, badande vuxen = kostar pengar och man får ett armband eller liknande, icke badande vuxen = inget badande, kan ej bada. Badvakter är ju inte barnvakter, det ska föräldrarna vara såklart! Skrot-kommun säger jag!

2008-06-16 @ 16:03:25
URL: http://igobananas.blogg.se/
Postat av: ullrika

det låter verkligen inte klokt??! att föräldrar måste betala fastän de lovar att inte bada?!



håller med Bananbloggen. skrotkommun!

2008-06-16 @ 23:07:06
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0