Åstorps kommun

Åstorps kommun, måste vara den i särklass,
märkligaste i landet...

De har inga datortek, inga kurser, inga utbildningar,
inget Liber Hermods, eller Lernia... Nänä..

De har ETT enda ställe i kommunen....
Dit skickar de ALLA som inte har jobb.
Psykiskt störda, utvecklingsstörda, arbetslösa,
handikappade, alkoholister, utlänningar, ungdomar,
halvpensionärer, arbetstränare, rehab, t0ttor, gamla o.s.v...

Det är alltså där jag har hamnat.

Detta innebär inte bara att de på socialen
(förväxla det nu INTE med personalen på stället)
anser att ALLA som inte har jobb, är kompletta idioter.

Jaja, det är inte politiskt korrekt att kalla folk som har supit ihjäl
alla hjärnceller, fick syrebrist vid födseln och är utvecklingsstörda,
för kompletta idioter. Men det skiter jag i..
Detta är MIN blogg och det är JAG som blir behandlad som idiot,
och jämställd med en psykiskt rubbad människa, eller gammal pundare.

Det innebär dessutom att
jag och några andra mentalt friska, vuxna,
100% arbetsföra människor, blir tvingade att gå där,
för under 50 kr i tmmen..

Medan FK och AF, har hand om övriga och de har betydligt mer än vad vi har.
De har LÖN. Lön som de faktiskt kan LEVA på...
För exakt samma jobb som vi gör.
Men vi andra ska brytas ner psykiskt av att jobba 8 timmar om dagen
och ändå behöva sälja ägodelar för att kunna köpa påskägg till barnen.

Jag är inte speciellt olycklig, för jag prioriterar.
Jag låter helt enkelt bli att tänka på att fogden flåsar en i hälarna,
och att där inte är ett skit man kan göra åt det.
Tänker på mina barn, när de får påskägg istället.

Jag har dessutom en pojkvän som bryr sig
och är noga med att jag ska ha mat i magen.

Jag kan roa mig ett bra tag med att sy tvättsäckar,
så inte ens DET är jag olycklig för.

Men jag tycker ÄNDÅ att hela j-a systemet SUGER!!!

Kommentarer

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0