O-vuxen

Idag, kom ytterligare en sån där sak, över mig...
(För er med snuskig fantasi, så nej, jag kallar inte B för "sak") image380

Det jag pratar om är en känsla/insikt...
Jag tror jag har sett min mamma dricka läsk ur flaska EN gång
när vi har varit ute. Och då var hon akut törstig.

JAG kan dricka ur flaska..
Det gör jag dagligen, men min mamma kan inte..
För vuxna kvinnor, GÖR bara inte sånt....
Och det är ju här vi har problemet...

När jag var 12, var min mamma supervuxen.
Mogen, politiskt korrekt, ett städat yttre och inre,
och allt sånt där, som vuxna ska vara/ha.
(Åtminstone upplevde JAG henne så)

Nu fyller min son 12 år om ett par veckor...

Hur? Var? Va? Betyder inte det att JAG är vuxen..
*tvätta tungan med tvål*

Jag fattar ingenting.. Jag känner mig inte ALLS så vuxen,
som jag upplevde min mamma, när jag var liten.

Inte nödvändigtvis sagt att det är något jag är ledsen över,
eller vill ändra på.. Men visst är det rasande märkligt?

Kommentarer
Postat av: joel

du är barnslig... vuxna vet inte när smurfarna skapades...

och du, bara ör att upplysa, bara för att smurfarna skrevs om då, så betyder det inte att dom inte anns i skogarna redan långt innan... ;)

så det så *räcker super-mega-ultra lång tunga tillbaks*

2008-03-19 @ 11:41:13
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: emmalimamman

jösses! din son fyller tolv?? ehum. så mycket du hunnit i ditt liv.. min dotter fyller dryga fyra månader... och jag är ÄLDRE än du... :(

ps. det enda man dricker obehindrat ur flaska är väl öl?

2008-03-19 @ 12:51:31
URL: http://akirllu.blogg.se
Postat av: Anastasija

Undersökning på gång! :)

Funkar raggningsrepliker fortfarande eller är de passè?
I så fall om de funkar, vilken använder du, eller vilken skulle funka bäst på dig?

2008-03-19 @ 14:51:30
URL: http://anastasija.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, jag dricker typ alltid direkt ur flaska..till å mä 1,5 liters flaskor =) min syster brukar gnälla på mej å säga att jag både är vuxen OCH tjeeej..jag lever så kallat ungkvinneliv =) dä ä gött!

2008-03-19 @ 17:38:47
URL: http://egoelin.blogg.se
Postat av: emmalimamman

dricker också fånigt lite numera (graviditet/amning...) men i lördags var jag på bröllop och ivrigt påhejad av bordsgrannarna gick jag efter socialstyrelsens nya "regler" och pimplade i en liten smula vin - ville ju kunna skåla efter alla tal å då kändes loka rätt trist. det hade nog känts en smula galet att dricka direkt ur flaskan i det läget så jag höll mig till glas. annars håller jag med, bubbelvatten i flaska, om den är mindre eller lika med en halvliter.

2008-03-19 @ 20:51:54
Postat av: Petra

Jag dricker både cola och öl ur flaska (obs inte de STORA läskflaskorna) men jag kommer nog aldrig att bli riktigt vuxen.

2008-03-20 @ 13:13:55
URL: http://iconfess.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0