Skumt

God morgon.
Det här är dagens Eko....
Huh..? image346


Obehaglighet #1

Det finns saker som är fullständigt obegripliga.
En av dem, äter jag just nu.

En laktosfri yoghurt.. som är hur god som helst.
Men... Där är en MASSA ihåliga, smaklösa små kärnor i,
som bara är liksom, obehagliga att få i munnen.
Vilket ju leder till att hela kanten på tallriken är full av dem nu.
I storlek med pepparkorn, och fullständigt poänglösa.
Vill man ju inte svälja...
Man undrar om de inte smakar sina egna produkter.

Kollade.. Hjortron.. Jaha? Smaklösa i.a.f.

#2

Det stormar, haglar och snöar ute.
Med betoning på haglar.
Det var INTE det vädret jag beställde.

Var ute och startade värmaren på bilen,
(denna gången är fläkten avstängd)
och när jag kom in igen, trillade det hagelkulor ur håret på mig.
Ptvi.

 #3

De ringer och intervjuar kl 14 idag.
Tror jag har varit på två intervjuer i hela mitt liv.
Det ena ledde inte till något.
Det andra gjorde, men jag fick inte jobbet jag sökte.
De väntade tills idag, för att jag skulle hinna förbereda mig.
Frågor och så.

Och det är här vi kommer till det obehagliga.
HUR SKA MAN KUNNA FÖRBEREDA FRÅGOR???
Jag vet väl inte vad de berättar, innan jag har pratat med dem?

#4

Jag har tvättid idag. Kl 13.
Inte obehagligt i sig, men jg slutar inte förrän kl 16.
Sen tycker jag ju personligen, att anställningsintervju,
är anledning nog att få sluta för dagen,
om den är kl 14....
Är väl inte mitt fel, att de väljer att göra den över telefon?
*tycka bestämt*

Och till sist en brasak
(nej, jag vill inte ha det som två separata ord)
som bara liksom, lyser upp allt det andra..

B!!!
image381


Fast det KAN ju hända, att jag har nämnt det ett par ggr innan *S*

Kommentarer
Postat av: joel

va b? vem är det?

2008-03-17 @ 08:03:43
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Hanna

hehe förbereda sig för intervju betyder komma på svar på frågorna "beskriv dig själv med 3 ord" samt "dina 3 sämsta egenskaper"
De kommer alltid. alltid. alltid.
Jag är så fräck att jag använder perfektionist som min sämsta egenskap. De tror väl inte att man ska vara ärlig?!?

2008-03-17 @ 11:29:30
URL: http://njorun.blogg.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0