Äntligen!!!

Fick ju idén för ett tag sen, att jag ville ha gästbloggare.
Tyvärr rann det ut i sanden, p.g.a idétorka från mina tilltänkta gäster.
Men äntligen har jag äran att presentera min första gäst.
En förbaskat duktig författarinna.
Enjoy!

MARICA RÖDEBÄCK

                                                                   


Jag har fått äran att gästblogga hos T0tta och det tackar jag hemskt mycket för.

Driver, en blogg själv, nämligen http://www.rodeback.blogg.se/ (säger man driver förresten?)
ifall det är någon som inte vart där.

Jag hade tänkt ta upp ämnet: Självförtroende.

Ni som känner mig/följt min blogg länge/sedan
starten vet att mitt självförtroende har legat grymt långt nere på botten.
Jag tror att det har att göra med när jag gick i skolan och var mobbad.

Enda anledning till mobbningen var nog, vad jag tror, pga min övervikt.
Har sen tidigt vart överviktig och tyvärr har vikten bara stigit hela tiden under åren, fram till nu.
När jag tagit tag i saken.
Men det var inte riktigt vikten jag skulle prata om, utan självförtroendet.

Under skolgången har ju mobbningen gjort att självförtroendet som sagt legat lågt,
jag har inte vågat göra så mycket och alltid känt mig i vägen,
otillräcklig och ogillad av alla skolkamrater.
Man brydde sig ganska mycket om det som liten och tyvärr sitter såren i fortfarande
trots själva mobbningen inte hållt på sedan högstadiet ungefär.
Det kommer ju alltid finnas med mig hur ogärna jag än vill,
jag kommer alltid få dras med det trots att jag försöker att förtränga.
Det är mitt liv helt enkelt. För kanske ett halvårsen, lite mindre, osäker på exakta datum,
förändrades livet totalt.
När jag började få läsare på bloggen,
när ni kommenterade och visade att ni läste och brydde er om mig,
när ni tyckte om det jag skrev.

I bloggen har jag aldrig varit någon annan än mig själv,
jag tycker det skall vara så, man skall inte hitta på någon annan karaktär än sig själv.
När jag upptäckte hur kul det var att skriva när man fick respons på det man skrev
eggade det mig massvis att fortsätta skriva och leverera mitt liv för er nyfikna läsare.
Att äntligen få känna att man uppskattas,
att man gillas för den man är och att få känna sig omtyckt
var hur härligt som helst och jag har er, läsare att tacka för detta.
Det är ni som gjort så jag mår bra, som gjort att jag vågar klä mig som jag tycker,
som gjort kläder intressant för mig, som fått mitt självförtroende att stiga till skyarna.

Dock är självförtroendet inte riktigt på topp ännu,
men nu när jag pratat med läkare försöker jag arbeta med detta.
Som sagt, kläder har aldrig vart något intressant ämne tidigare,
det har bara vart något man måste klä sig i för att inte frysa.
Sen jag vågade visa mig själv, hur jag ser ut,
för andra har intresset blommat upp.
Nu är det jättekul att handla kläder, klä upp sig och visa vad man inhandlat.

Att få spela in sig själv och visa er via videoinläggen är hur kul som helst.
Jag vågar massa saker som jag inte tidigare vågat, och allt tack vare er.
Jag vill inte bara tacka T0tta för denna stund i rampljuset utan jag vill även tacka alla er,
trogna och nya/gamla läsare för att ni finns där ute.
För att ni stöttar mig, tror på mig och hjälper mig med det mesta.
Tack för att ni fått mig på andra tankar och tack för alla värmande och fina ord.
TACK ;)


Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Tackar ;)

2008-05-22 @ 14:14:59
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: lovisa, öh- skostorlek 38 vad det nu spelar för roll ^^

Hehe, ett Crew är liksom ett gäng. Och bland mina kompisar finns det så många olika crew, typ "bio-crew" för att de var på bio tillsamans eller liknande. Är med i massa crew jag med men jag orkar inte nu, haha. I-landsproblem. Ha det bra!

2008-05-22 @ 15:01:41
URL: http://lovisasord.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; haha fan va du lät som min mamma :P hon sa exakt samma sak.. elaaaaakingar

2008-05-22 @ 18:00:54
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Fint skrivet.



Och ahr du varit i samma tidning som honom?

Du förtjänar något slags pris för det.

2008-05-22 @ 19:03:41
URL: http://rebcca.blogg.se/
Postat av: lovisa

Haha, jag kommer ihåg när jag var arg på mamma för att hon sa leka med kompisar runt 9-årsåldern. Men nu säger jag det igen "Ska vi leka i morgon" haha. Allt kommer tillbaka. Ha det bra!

2008-05-22 @ 19:28:49
URL: http://lovisasord.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; hahaha inte jaaaag ;)

2008-05-22 @ 20:27:21
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: lyssie

trevligt inlägg =) att en blogg kan betyda så mycket.

2008-05-22 @ 22:02:44
URL: http://alyssas.blogg.se/
Postat av: Jennie

svar; hahaha (;





alltid kul med gästbloggning btw :) hinner dock inte läsa allt nu ;O

2008-05-23 @ 07:13:52
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Korpen

Roligt med gästbloggare.

Får jag vara med på det? Kan säkert fila ihop någonting konstruktivt. =)


En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0