Lite ditt och lite datt..

Bs dator har legat nere.
Hans son har tankat ner en massa skit,
så nu fick vi rädda, det som räddas kunde,
och börja om, helt från början.

Fast här är ändå en massa konstigheter.
När man scrollar, så bläddrar bilden.
Och oftast, när man markerar, så fattar den inte.

B skulle egentligen ha tagit med sig datorn
till jobbet idag, så en arbetskamrat kunde titta på den,
men han försov sig. Han börjar kl 5 på morgonen,
och idag VAKNADE han kl 5.. Småpanik.

Jag vaknade också kl 5, och kunde inte somna om.
Så nu har jag ätit frukost, och funderar på
om jag ska gå ut och sätta fast isoleringen
under motorhuven, som jag plockade hem igår,
när B ändå plockade delar från en bil.

Ska till AF lite senare...
Var där igår, men kom för sent.
Hur skulle jag kunna veta, att de stängde redan kl 11?
Svårt att tro att det stället är en arbetsplats.
Öppet måndag 9.00-11.00, 12.00-15.00
och tisdag 9.00-11.00... Resten av veckan, STÄNGT.
Vad är det för j-a arbetstider???
Så nu måste jag köra till en stad jag inte tillhör.
och anmäla mig... Och bara för att jag inte anmälde mig IGÅR,
när jag var arbetslös första dagen, så är
jag ute ur deras j-a system.

Fattar ärligt talat inte varför de finns ALLS och varför
man har anmälningsplikt dit.
Finns där någon, NÅGONSIN som faktiskt fått HJÄLP
av en arbetsförmedling???

Det enda de bistår med, är hotbrev och en hemsida.

Förkylningen, har bestämt sig för att bli lite sämre nu.
Halsen har också börjat bråka. River och jäklas.
Det är snart 4 veckor, den här j-a förkylningen,
har hållt på nu. Börjar bli lite drygt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Nej, AF är ju ett av helvetena på jorden. Allt de bistår med är att tvinga en att gå på söka-jobb-kurs där man blir likaställd med en sparris vad gäller intelligensen. Är det något som borde göras om i Sveariket så är det ju det där stället.



Ta med dig karl och barn och flytta till Norge. Arbetsmarknaden känns som en enda stor vinstlott, och lönerna lika så! (Så kan vi åka på semester till Sverige och sitta utanför AF och kasta ruttna äpplen på surkärringarna där)

2008-09-10 @ 11:53:04
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: ullrika

där ser man. tanka ska man bara göra sin bil, annars går det illa.



förlåt om jag är bitig, men.. du behöver ju faktiskt inte gå till arbetsförmedlingen? antingen söker du jobb på eget hand och meddelar vad du gör för att få a-kassa eller så lever du på ingenting. ingen idé att reta sig på sånt som ändå bara slår tillbaka som en gumminäve...



håller tummarna för jobb t0tta!! massor!!

2008-09-10 @ 15:48:22
URL: http://akirllu.blogg.se/
Postat av: ullrika

aj nou girlie. försökte bara va lite peppig och skit-i-dom-ig. gick inte så bra kanske... sorry!



krams!

2008-09-10 @ 21:58:10

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0