Snorblåa tomtar och randiga kottar

De kunde inte lägga in kablarna.
Det visade sig att huvudjacket, ligger bakom
kräftornas akvarium i hallen...
De försökte fråga, lite försiktigt om jag inte hade planer
på att flytta karet.

Jag svarade att jodå,
senast den 1:e Januari, har jag flyttat på det.
Då skrattade de lite nervöst, och kollade
på varandra som för att fråga om jag skojade.
Det gjorde jag inte....

Så ringde jag och sa till om min oönskade frys.
Jag var beredd på en massa korkade frågor,
om ifall jag hade skruvat på termostaten eller liknande...

De uteblev.. Han sa bara glatt:
 "Ja, då är det huvudtermostaten på baksidan
som har gett sig."

Jamen va fint...
Mitt hyresbolag, köper in det billigaste skitet de kan hitta,
vilket leder till att vaktmästarn inte ens höjer ett
ögonbryn, när termostaten på ett kylskåp,
som inte är äldre än ett år, rasar.

Har jag nämnt att jag hatar att bo här?

Jag klarade det inte längre..
Jag hade tänkt att spara mina "inneboendes" disk, åt dem,
men när det börjar mögla och komma flugor...
Ja, jag är svag, men jag var tvungen.

TV-rummet, får de dock ta ALLDELES själv,
för där inne är jag aldrig ändå, så där stör det
mig inte lika mycket.

Fick föresten ställa ut en mjölk på balkongen inatt,
så den hann tina upp tills morgonkaffet idag.
Kan säga att den inte smakade lika bra som den brukar.
Den var dessutom fortfarande halvfrusen.

Nu tycker jag att reparatören kan komma.

Vet inte om jag tar mig en lur sen...
Blev ju bara 3-4 timmars sömn,
eftersom jag ju fick ställa klockan på 6.50.

Och allt detta innan 9 på morgonen... Inte illa pinkat.

Rubriken, har förresten inte med nånting att göra.
Kunde bara inte komma på nåt passande,
så det fick bli något helt j-a opassande istället.

Kommentarer
Postat av: EgoElin

Thaaaaank you! Dä känns tryggt å va hemma i vardagen igen..men jävligt..höstigt!

2008-09-16 @ 09:41:58
URL: http://egoelin.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0