Vikt(igt?)

Såg precis reklam för nåt program,
där de tydligen ska komma i sina bröllopskläder igen.

I reklamen säger de att paret inte har något sexliv,
sen ser man hur de får träna tills de spyr,
och när de är smala igen, är alla nöjda och glada...

Ja, jag vet att jag är konstig, men hallå?

Har de ingen sex alls, så är det väl nåt annat fel,
än att de har lagt på sig 15 kilo???
Såvida man inte är så fet att kroppen fysiskt hindrar en,
så förstår jag inte alls hur de funkar.

Skulle jag tända mindre på B om han går upp 15 kilo?
Inte en chans...
Skulle jag tända mindre på honom om han går upp 30 kilo?
Nej, det skulle jag inte...

Älskar jag inte honom och hans personlighet,
så nej.. Då skulle jag inte tända på honom...
Men då skulle jag inte tända på honom nu heller.

Vill han inte ha sex med mig, om jag går upp 20 kilo?
I så fall, är han nog inte den rätte för mig.
Jag vill ha en kille som älskar mig...
även om jag går ner, eller upp 20 kilo i vikt.

Klart kan man stödja sin partner till att börja träna,
t.ex, men jag hävdar fortfarande att om sexlivet DÖR
p.g.a 15 extrakilon, så är det ett jävligt ostabilt
förhållande redan från början.

En människa kan vara ful från början,
men bli vacker när man lärt känna den.
En människa kan se vacker ut från början,
men bli fruktansvärt ful, när man lärt känna den.
Jag har varit med om båda.. Många ggr.

Även om jag skulle gå ner 30 kilo,
eller gå upp 20 kilo...
Så hoppas jag att jag är tillräckligt vacker som människa,
för att bli älskad ändå.

Kommentarer
Postat av: Annelie hela 39 =)

Mycket bra inlägg. Så sant som det är sagt =)



Ha det fint!

2008-09-30 @ 19:45:46
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: fundersam

jag tycker gränsen går vid 25 kilo.



;)

2008-09-30 @ 23:51:17
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0