Tillskott i familjen

Vi har blivit 9 stycken i familjen.
Den nya medlemmen heter Nikita.

Nope...
Hon är inte egenhändigt tillverkad av mig och B.

Det är en liten svart/vit smålänska på 11 månader.
Av märket Norsk skogskatt.
Dottern satte familjen i katt-mode för några veckor sen,
när hon meddelade att hon minsann skulle köpa en katt av en klasskamrat.
Och hon skulle dessutom ha den hos oss.

Det visade sig att just den katten inte passade alls.
En halv-vild bond-utekatt på 10 månader.
Men det var någon dag senare, och som sagt...
Då var vi redan satta i katt-mode...

Så saker hade börjat införskaffas....
Vi hade inte nys om nån katt, men eftersom det nu var bestämt,
så var det ju lika bra att vara förberedd.

Mat, kattströ, låda, transportbur, halsband,
torrfoder, burkmat, kattskålar, leksaker och kattgodis
fanns alltså redan hemma, när jag ringde på katten idag...
Och till vår stora glädje fick beskedet att hon fanns kvar.

En av hundarna i huset, var lite VÄL glad åt att nafsa efter kattstackaren,
så de vågade inte ha henne kvar.

Hon har tillbringat några timmar med att bekanta sig med huset
och med Bs barn. Det gick över all förväntan.

Har dock kommit på att kloklippare ska införskaffas IMORGON.
Kattskrället är kelig, på gränsen till löjligt och "trampar" som en galning.
Jag har ett antal punkteringshål på mig,
och hon har lyckats med konststycket att klösa sönder sömmarna
på en av mina prydnadskuddar.

Misstänker att min dotter kommer få spel av förtjusning,
när mina barn kommer nästa helg.
De vet inte om att vi har skaffat katten. Hehe.

Nu ligger nykomlingen på soffan och vilar sig,
efter en väldigt händelserik dag.

  


Kommentarer
Postat av: ullisar

grattis!

va roligt att ni blivit med misse! det är görmysigt ju och norska skogkatter ska vara väldans trevliga att ha å göra med har jag läst (och hört)!



tyvärr är bilderna jättemörka så det är svårt att se henne ordentligt men jag ser en vit och lite svart pälsm stämmer det?



mjau!

2009-04-26 @ 15:22:54
URL: http://ullrika.se
Postat av: Lilla Mamma

Ahaa så det är Nikita ååå jag tror inte att hon gillar mej alls med både vassa klor o tänder, darrar redan huuu.

Hälsa alla o skickar var sin BAMSEKRAM ( många kramar blir det hehe)

2009-04-26 @ 19:52:09
Postat av: ullisar

vad tüsan är en pälsm som jag beskrev i min förra kommentar?!

2009-05-01 @ 15:08:11
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0