Floating

Nu har jag provat på "floating".
Man ligger naken i en tank med 34,8-gradigt vatten,
med 30% salt, i ca 45 minuter och gör absolut ingenting.

I Hbg kostar detta 249 kr.

Det jag var lite orolig för innan,
var att man skulle få cellskräck av att ligga helt innesluten i en mörk tank.
Även om jag inte lider av det i normala fall,
så är det ju en lite klaustrofobisk känsla att ligga i solarium t.ex.
Logiskt sett, borde detta vara värre.

Nu efteråt kan jag bara konstatera, att jag inte hade behövt oroa mig.
Känslan av att vara innestängd, existerar över huvud taget inte.

Kapseln man ligger i, är så pass stor,
och man känner att man har full kontroll.
Om man vill, kan man t.o.m sätta något för luckan,
så det blir en springa. Bara man inte har öppet för mycket,
för då försvinner för mycket av värmen, och man fryser.

Nu är jag väldigt van vid att meditera,
så jag hade inga större problem att slappna av,
trots att det var första gången.
Det var t.o.m så att efter typ 40 minuter,
så hade jag varit så avslappnad, så länge
att jag var tvungen att för nån sekund, spänna alla musklerna i kroppen...
Som när man behöver sträcka på sig efter en natts sömn.

Helhetsupplevelsen ligger på klart plus.
Även om jag fortfarande är lite trött,
vilket jag känner avtar mer och mer,
så känner jag också att jag blir gladare och gladare.

Med tanke på att forskning visar att floating höjer ämnesomssättningen,
lindrar smärta och lindrar depression så kommer jag förmodligen
att ta mig tid och råd att upprepa det, en gång i månaden.

Det är det helt klart värt.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Åååå den ser VÄLDIGT liten ut om man jämnför med stolen, jag hade dött av skräck, toppen att det funkar för dej o att du känner att det hjälper, då är det värt varenda krona tycker jag.

Ha de KRAM

2009-08-10 @ 16:08:21
Postat av: Lilla Mamma

Kollade lite på priser o 249:- är billigt, ser priser här på internet, 495:-, 549:- o 795:- o jag tror inte man får mer för pengarna.

KRAM, hälsa

2009-08-11 @ 20:13:57
Postat av: ullisar

250 spänn för enkel njutning låter överkomligt. jag har hört en del om sån där floating (det går ju inte att översätta till omärklig svenska...) men aldrig varit på ett ställe där det finns. vad jag vet iaf!?

2009-08-12 @ 00:52:11
URL: http://ullrika.se
Postat av: Njorun

Låter svintufft, hade jag lätt velat prova någon dag.

2009-08-20 @ 18:29:57
URL: http://njorun.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0