Skola och festival.

Sonen gick sin första dag i skolan idag.
Högstadiet.
Vi var på introduktion där igår.
Efter ett tag fick vi föräldrar gå till matsalen,
och lyssna ytterligare 1½ timmes malande,
medan ungdomarna drog iväg på disco.
Med gratis läsk och godis :-)
Det tyckte jag var kanon, eftersom min son är ny i klassen.
Han känner redan en som börjar 8:an, så han hängde med honom dit.

Men det var ju inte bara sonen som började skolan.
Utan även undertecknad.
Första dagen på min 1½-åriga utbildning.

Så nu är man plugghäst igen....
Eller som vi säger på skånska.. "stud".

De är så fixerade vid att alla ska lära sig så mycket som möjligt,
på så kort tid som möjligt, att redan idag när jag kom hem,
kunde jag rabbla namnet på samtliga 26 elever + lärarinnan, för sonen...
Han trodde inte att jag var riktigt klok. Haha.

Nu ska jag vila lite och kanske äta nåt, sen ska vi köra och hämta dottern.
Sen ska vi handla, hem och byta bil,
och off till Tyrolen, söder om Alvesta.
Jag och B ska vara funktionärer på musikfestivalen i år också,
och jag tror inte barnen blir ledsna av att lyssna på musik,
äta några korvar, och kanske få en autograf eller två.

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Aaaa härligt att ni äntligen kommit igång, hoppas allt går bra o att C kommer att få det bra där, det tar ju alltid lite tid innan man kommer igång men jag känner på mej att det fixar sej till det bästa, ha nu en härlig helg o hälsa alla.

Krammm

2009-08-21 @ 16:04:00
Postat av: ullisar

wuff! högstadie? såå stor!!

2009-08-21 @ 20:16:41
URL: http://ullrika.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0