Snart jullov....

Då ska jag stoppa min hjärna i en smulfri kakburk,
och sen ska jag inte plocka fram den på en hel vecka.

Har sagt till B att jag MÅSTE få ha lite semester också.
Mina barn åker till sin pappa i 9 dagar på jullovet,
och åtminstone en vecka, MÅSTE jag få vara barnledig.

Och få lite ensamtid med B för hundan!

Förutom att han jobbar extra på julafton,
så är han långledig precis över jullovet.
Så 2 dagar, tänker jag sitta klistrad på honom
som en liten ettrig igel.

Tror jag får gömma nyckeln till garaget då, hehe.

Egentligen borde jag sova för länge sen.
Har två muntliga redovisningar imorgon,
och en på fredag, innan vi ska titta på lucia i kyrkan.
Sen ska jag hem och hämta barnen och köra ner till L-A med sonen.

Vi har fått tillbaka en hel del skolarbete och jag får nog känna mig rätt nöjd.
Har haft en eller två missar, men annars har jag fått
maxbetyg på allt.

Bra betyg har dock två nackdelar.
Efter ett tag börjar alla förvänta sig att man ska ha toppbetyg på allt.
Och även om jag naturligtvis är GLAD för mina betyg,
så gör jag det ju för MIN skull och ingen annans.

Den andra är att just för att folk börjar förvänta sig
att man sa ha bra alltid, så blir de lite bittra...
Som om jag ska ha dåligt samvete för att jag gör bra ifrån mig.
Och det jäkliga är att jag FÅR det också...
Nästan som om jag måste be om ursäkt till dem som får sämre.

Jag ska väl inte påstå att jag har svårt för att lära mig, för då ljuger jag,
men det innebär ju inte att jag inte lägger ner precis lika mycket energi och tid
på uppgifterna som alla andra gör... Och ibland kanske mer.

Så jag tycker faktiskt att jag förtjänar mina betyg....
Och jag kommer bli grymt besviken på mig själv,
om jag inte får de betyg jag vill ha.

Men men.. Allt har två sidor.. Eller fler... Så även betygen...
Och som sagt.. Om 1½ vecka är det jullov,
och då tänker jag inte se några sidor ALLS...

Det lär nämligen vara rätt mörkt i den där kakburken =)

Hittade en VÄLDIGT passande kakburk.
Hahaha.


Kommentarer
Postat av: Jennie

hoppas ni får två dagar tillsammans i jul då :D

2009-12-10 @ 15:17:16
URL: http://hallon8.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0