Dilemma...

Jag skulle behöva råd av någon med erfarenhet.

Om jag sitter barnvakt åt ett syskonpar.
Jag har mina barn hemma.
Syskonparet kallar både varandra och mina barn
för en massa saker.
Det flyger omkring ord som "fittunge", ungjävel", "dum i huvudet",
"bajsunge", "fitta", "kuk", "jävla CP-unge", "någon ska knulla med någon",
"fan", "helvete", "bögjävel". "hora", "horunge"... o.s.v, o.s.v
Tillsammans med en MASSA skrikande, annat slamrande,
samt allmän mobbing och psykning.

Att förbjuda syskonparet att vara här, är inget alternativ.
Aga, är ju uppebarligen inget alternativ,
även om jag måste erkänna att tanken
på att lagen om barnaga borde tas bort,
har dykt upp mer än en gång.

Att säga till dem, fungerar bevisligen inte,
och om inte deras mamma har lyckats uppfostra dem
till att inte säga så, hittills, så lär hon inte lyckas nu heller
(även om jag ärligt tvivlar på att hon ens försöker).
Så att prata med henne, är inget alternativ.

Jag är medveten om att jag aldrig kan hindra mina barn,
från att lyssna på såna saker, eftersom de får höra en
massa i skolan, på internet och i TV.
... Och de vräker naturligtvis ur sig en del svordomar själv.
Men jag försöker uppfostra mina barn till att ha respekt för sin omgivning,
och det är svårt nog,
utan att de blir kallade "böghora" och "fitta" hemma.

Vad gör man?


Kommentarer
Postat av: EgoElin

Åååh..barn alltså..dom kan på toook för mycke ord nu för tiden! På min tid va dä mest bara fan å jävlar å helvete tror jag.

Shit va dä låter som jag är gammal..haha =)

du får hitta på ett straff för varje ord dom säger..eller nåt. hm.

2009-01-11 @ 10:24:49
URL: http://egoelin.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0