Laglig diskriminering?

Alla är så glada över att de blir diskriminerade
och tycker det är så kul att gnälla om,
så nu tyckte jag att det var min tur.

De som har läst min blogg lite mer regelbundet,
vet att jag är gluten- och laktosintolerant.
Och det är det som är grunden till min klagan.

Förutom det faktum, att jag har blivit direkt diskriminerad,
på "arbetsplatsens" matsal, då kökschefen har vägrat
laga specialmat, så höll jag på att få hjärtsnörp igår.

Jag blev överlycklig, när jag hittade glutenfritt vörtbröd
i frysdisken. När det dessutom visade sig vara gott,
så blev jag naturligtvis ÄNNU gladare.
Men eftersom det är ett övergående lager,
så passade jag på att köpa 3 bröd igår.

3 bröd á 25 kr/500 gr.

Vi snackar alltså 75 kr/ 1½ kg bröd.
Eler 50kr/kg, om man så önskar.

Vad kostar ett kg vanligt bröd?
18-24 kr, om jag inte har helt fel för mig.

Mitt mjöl kostar 34 kr/kg
En 5-kilos-säck vanligt mjöl, kan man hitta för 15 kr.

4 gf* muffins = 29 kr
5 gf thekakor = 25 kr
1 l lf* Yoghurt = 18-27 kr
1 l lf mjölk = 15-18,50 kr
3 dl lf grädde = 14 kr
1 kg gf spaghetti = 64 kr

Och eftersom jag inte kommer upp i en lön,
som går att leva för, så måste jag dessutom gå på socialbidrag.
Vilket innebär, att jag får vara så snäll och klara mig på exixtensminimum.

Well... Om ni som har normala löner,
räknar ut vad allt bröd, mjölk, grädde, mjöl o.s.v
kostar er... Byt ut alla de kostnader, mot priserna på MINA varor,
så ska ni se att även med en skälig lön,
blir plånboken betydligt magrare än normalt.

När jag dessutom ser tillbaka på att det blev ändrat
med den nya regeringen, så att jag fick arbeta
mot socialbidrag, istället för lön...

Alla som älskar Reidfeldt och hans jävla regering,
räcker upp en hand.. Ingen? Nä.. Förstår det.

För min del, så i synnerhet inte,
som jag vet att han har ut mer pengar
per månad, än jag har på ett helt år.

* gf = glutenfritt, lf = laktosfritt

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Och här gnäller jag för mitt ynka studentbidrag varje månad. Men inser numera att jag dragit en vinstlott. Genast får jag ett otroligt medlidande för alla gluten- och laktosintoleranta människor.



Men något jag undrar.

Du skrev att: "när jag hittade glutenfritt vörtbröd

i frysdisken. När det dessutom visade sig vara gott."



betyder det att alla dessa hutlöst dyra produkterna smakar illa, alternativt är smaklösa.



Och.

Köper ni allt dubbelt, då jag misstänker att resten utav familjen äter "vanlig" mat.





Från och med imorgon bitti kommer jag aldrig mera klaga på mitt löjligt lilla ekonomiska studentleverne. All respekt till er allergiker.



Skall vi starta ett företag som tillverkar produkter som vi kränger till en bråkdel av de nuvarande priserna? Jag ser big money här....

=)

2009-01-08 @ 22:12:10
URL: http://www.kotteby.se

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0