Onsdag

Vintern har kommit till Skåne.
Hela gårdsplanen är snötäckt.

Vi var och hämtade Bs säng igår.

Min dotter har fått min säng nu... Den är 155 cm.
Lite i bredaste laget, för hennes rum,
men jag är rätt säker på att hon kommer älska det.

Sonens rum, är väldigt litet, och med en MASSA
jobbiga vinklar. Vi har hittat en loftsäng,
som de gamla ägarna lämnade i ett av garagen,
men vi har inte hittat några skruvar.
Vi får se om vi kan mickla ihop nåt bra,
så grabben får plats.

Bs säng, hamnade inte på samma ställe som min stod på.
Han har sovit jättedåligt, ända sen han började sova
här, och igår kollade vi.
Och jodå, hans sovplats, stod mitt i ett "Currykryss".
Problemet är, att nu hamnade MIN plats där.
Så sammanlagt, har jag väl sovit en timme, eller nåt.
Men det ska ändras idag.

Vare sig man tror på sånt, eller ej...
Klockan är 6 och jag har redan varit vaken i 3 timmar.
Och dessutom var uppe på toa 2 ggr,
och frös, trots varmt inomhus och 2 täcken.
Med tanke på att jag i normala fall,
kan sova 12 timmar i sträck, så jo.. Det HAR betydelse.

Nu börjar "Nyhetsmorgon".
Kl 09.15, är "Blondinbella" gäst.
Kan ju bara hoppas att jag har somnat då,
så jag slipper titta på eländet.
Nåja.. TVn har en avstängningsknapp också *S*

Jag har dessutom Bs barn,
så att gå och lägga sig nu,
är kanske inte så lyckat.
Skulle jag somna ordentligt,
så lär det krävas en del för att väcka mig igen.

Nu börjar det smälta in att jag har flyttat på riktigt.
Det har varit så många turer hit och dit,
och både teoretiskt och praktiskt,
har det varit en jäkligt jobbig och utdragen flytt.

Samtidigt som det har varit jäkligt jobbigt,
med flera hem, så har lägenheten ändå varit
en giltig anledning att försvinna några timmar, då och då.
Det har jag ju inte längre, nu.

Alltså... Det är trav på TV nu,
Är jag diskriminerande om jag tycker att läthpare
inte borde få lov att jobba som presentatörer?
Där finns en nyhetskille på radio, som också läspar.
IRL, stör det mig inte ett dugg,
men när just speakers gör det.. Förlåt, men skona mig.

För övrigt, är jag sjukt, j-a röksugen.

Kommentarer
Postat av: ullrika

på SVT2 går en serie om en kille från Malmö. idag var vinterbilder. grabbsen kastade snöboll. snöboll?? i Malmö? närdå liksom?!

2009-01-08 @ 00:28:25
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0