Earth Hour = BS

Då var vi där igen.

Mina djupaste sympatier för Englas anhöriga,
Helenes anhöriga....
Den lille grabben, som blev dödad samma dag som Anna Linds anhöriga....
Anna Linds anhöriga.....

Kort sagt..
Mina djupaste sympatier för alla som har mist en anhörig
onaturligt, eller alldeles för tidigt.

Men jag hävdar FORTFARANDE att det inte hjälper NÅGON
att Sture i Pajala eller Asta i Ystad, tänder ett ljus i fönstret,
för en människa de andrig har träffat.

Att man lägger bommor på en brottsplats, eller på en grav...
Helt ok... För sin egen sorg och som stöd till de anhöriga.
Men en främling 160 mil bort?.. Nej.

Och som jag inledde med.. Så var det dags igen.
De här 60 minuterna alla tjatar om.

Kan någon svara på VARFÖR???
För miljön, gör det ingen som helst skillnad.
Så då måste det vara för individens egen skull.

Och då frågar jag igen...

Mår folk så jäkla dåligt med sig själv,
att de måste springa omkring och göra en massa meningslösa, symboliska handlingar,
som inte gör någon annan skillnad, än att de uppenbarligen
får utövaren att känna sig lite, LITE nöjdare, för vem vet vad?

Och sen då? Efter den timmen...
När folk har tuggat ihjäl varandra i brist på TV, dator, micro o.s.v....
Ska man springa omkring och skryta då, eller vad??
För om man INTE gör det...
Vem får då reda på om man har haft släckt eller inte?
För det är väl det det hänger på?
Att man ska visa sig duktig för andra och klara offra en HEEEEEL timme, för ingenting.

Och är man en sämre människa för att man INTE utför
en fullständigt meningslös, symbolisk handling?

Trams.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Håller fullkomligt med, men när det gäller barn så är det en helt annan sak, jag har ju växt upp med Helénemördaren, först som lekkamrat o sen som klasskamrat i nio år, sånt känns o sätter sina spår, tänder ett ljus för Heléne och tänker på att det kunde va du gumman, tänker ofta på det

2009-03-28 @ 19:57:54
Postat av: Dagens Eko

Tycker det är ett bra initiativ. Inte för att man lättar det dåliga samvetet på något sätt eller tror det blir någon större besparing. Men det väcker en medvetenhet som många tar för givet.

2009-03-30 @ 13:05:10
URL: http://dagensekosblogg.wordpress.com
Postat av: ullisar

jag tycker Earth Hour är en bra sak. genom att dra ut kontakten en ynka timme visar jag att jag själv är beredd att göra nåt. att jag inte tycker det är upp till "nån annan" eller "regeringen" eller "dom som har råd" osv att göra nåt. alla måste dra sitt strå.



när det gäller tända ljus i fönstret tror jag mer det är en typ av omtanke som egentligen inte leder till nåt annat än just visad omtanke. men det är väl inte så tokigt? själv tänder jag aldrig ljus för nån annan nytta än att hålla värmen. men det är jag det.

2009-04-01 @ 23:53:38
URL: http://akirllu.blogg.se/

En liten kommentar, kan du kosta på dig *tycka* =)
Men ge f*n i att skicka reklam >:-(


Namn & Skonummer:
Jag har napp när jag sover.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0